Lotus herziet leveringsgamma van Eletre en Emeya

Meer keuze

Lotus Emeya Eletre
Lotus EletreLotus EletreLotus EletreLotus EmeyaLotus EmeyaLotus Emeya Eletre

We kenden de Lotus Eletre en Lotus Emeya als naamloze basisversie en S met dik 600 pk en de ruim 900 pk sterke R. Nu wordt de boel wat overzichtelijker. Of nou ja ... Er is meer keuze.

Lotus houdt het leveringsgamma van de indrukwekkende EV's Eletre en Emeya tegen het licht. Daarbij ziet het ruimte voor verbetering. Of beter gezegd; verandering. Voortaan kies je een vermogen en daar hangen verschillende uitvoeringen aan. Daardoor krijg je wat meer keuze dan voorheen, want toen was er bij de sterkste versie van beide modellen maar één optie: de R. Nu zijn er per vermogen (dik 600 of dik 900 pk) meerdere keuzes.

Lotus begint voortaan met de toepasselijke versienaam 600 of 900, afhankelijk van het vermogen. Daarachter komt de uitvoeringnaam. In het geval van de Lotus Eletre begint het simpelweg bij de Lotus Eletre 600. Een naamloze basisuitvoering, al is daar al weinig 'basis' aan. Actieve luchtvering, 20-inch wielen, matrix-ledkoplampen, een geluidssysteem van KEF met 15 luidsprekers: het zit er allemaal al in of op. Bij de GT-uitvoering van de 600 komt daar Highway Assist bij, voor deels autonoom rijden, maar heb je ook 22-inch wielen en krachtigere remklauwen. De GT SE voegt er een glazen dak, een uitgebreider audiosysteem van KEF met 23 speakers en sfeerverlichting aan toe. Bij de Lotus Eletre 600 is de Sport SE de topuitvoering, met onder meer het Dynamic Handling-pakket, een actieve achterspoiler en ventileerbare massagestoelen.

De sterkere Lotus Eletre 900 is er meteen als Sport en heeft dan behalve het Dynamic Handling-pakket en de actieve achterspoiler ook een speciale sportiever ogende stoelbekleding. De crème de la crème bij de Eletre is de Sport Carbon, met tal van koolstofvezel accenten vanbinnen en vanbuiten, maar ook ventileerbare voorstoelen met massagefunctie.

Lotus Emeya

Lotus Emeya.

De Lotus Emeya, de lagere broer van de Eletre, is er meteen als 600 GT. Die heeft behalve de basisuitrusting, die vergelijkbaar is met die van de Eletre, ook Highway Assist, 21-inch wielen en de sterkere remklauwen. Daarboven staat de Emeya 600 GT SE, met onder meer een glazen dek, sfeerverlichting en een handsfree bedienbare achterklep. De Sport SE is ook hier weer de topuitvoering voor de 600-versie. Die heeft het Dynamic Handling-pakket en een actieve achterspoiler en -diffuser, net als stoelen met ventilatie- en massagefunctie. De Lotus Emeya 900 is er - net als bij de even sterke Eletre - als Sport en Sport Carbon, met dezelfde extra's.

Prijzen Lotus Eletre en Lotus Emeya - April 2025

VersieVermogenUitvoeringPrijs
Lotus Eletre600612 pk-€103.795
Lotus Eletre600612 pkGT€111.995
Lotus Eletre600612 pkGT SE€121.095
Lotus Eletre600612 pkSport SE€134.295
Lotus Eletre900918 pkSport€150.595
Lotus Eletre900918 pkSport Carbon€165.895
Lotus Emeya600612 pkGT€111.995
Lotus Emeya600612 pkGT SE€121.095
Lotus Emeya600612 pkSport SE€134.295
Lotus Emeya900918 pkSport€150.595
Lotus Emeya900918 pkSport Carbon€165.895

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.