AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Loremo in de ijskast
13
Het is akelig stil rond Loremo. Het is daarom maar helemaal de vraag of hun bijzonder zuinige auto er ooit komt.
De Loremo uit Duitsland leek het ei van Colombus: met zijn gestroomlijnde koets en inventieve techniek zou de auto een verbruik van 1:50 moeten kunnen realiseren. De productie had vorig jaar van start moeten gaan, maar inmiddels staat de website van het merk op zwart.
De drijvende kracht achter het merk is Uli Sommer, hij heeft in 2009 het bedrijf verlaten. Intussen is Loremo aan het verhuizen vanuit München naar het Frankenland. Dat gebeurt omdat het merk dan dichter bij de toeleveranciers zit, luidt de verklaring.
Het laatste bericht is dat zich voor de ontwikkeling een investeerder vanuit het verre oosten heeft gemeld. De plannen zijn om met Duitse Loremo-techniek in Azië de productie van bestelauto's op te zetten.
Lees ook
Kan elektrische Ford Capri met Volkswagen-techniek de Tesla Model Y aan? - Dubbeltest
Nieuws
Elektrische auto's van Stellantis zijn straks zuiniger, lichter én betrouwbaarder
Nieuws
Elektrische Volvo EX90 sloopt zichzelf - 'alles voor de veiligheid'
Nieuws
Xiaomi past fout aan in meer dan 100.000 elektrische auto's na dodelijke crash
Nieuws