Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Live vanuit Rome: Ferrari Roma

Morgen meer

58
Ferrari Roma
Jan Lemkes
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
13 november 2019 om 19:45
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Vanuit de plaats waar de auto z’n naam aan dankt presenteert Ferrari z’n zoveelste nieuwkomer van 2019. De Ferrari Roma lijkt een gesloten alternatief voor de Portofino, maar is tegelijkertijd helemaal anders.

Zoals het ‘La Dolce Vita’-plaatje van vanmorgen al doet vermoeden, is de Roma meer een GT dan een hardcore sportauto. Wat heet: volgens zijn makers draait alles bij deze wulpse coupé om flair en uitstraling. Met een lengte van 4.656 mm is de Roma iets langer dan de 4.586 mm Portofino, bij een eveneens net wat grotere breedte en een iets lagere daklijn. De Roma lijkt nog meer dan de Portofino een alternatief voor duurdere varianten van de Mercedes-AMG GT, al is het nog afwachten of Ferrari hem inderdaad als zodanig positioneert.

Volgens de Italianen is de Roma "een moderne interpretatie van de zorgeloze en heerlijke lifestyle van het Rome uit de jaren 50 en 60". Het moet gezegd: aan uitstraling geen gebrek. Met zijn enigszins ingevallen flanken en lange neus doet de Roma denken aan de 612 Scaglietti, maar we vermoeden dat het grote publiek in dit geval minder lang nodig heeft om aan het design te wennen dan bij die auto.

Ook binnenin wordt in één oogopslag duidelijk dat deze auto een elegant type is. Het wulps gelijnde dashboard lijkt opgebouwd rond twee U-vormige elementen en beschikt over een verticaal georiënteerd scherm, een zwevende middentunnel en tal van andere fraaie details. Het resultaat is een binnenste dat veel minder ‘racy’ overkomt dan dat van andere Ferrari-modellen. Zelfs in vergelijking met de Portofino, toch ook niet bepaald een hardcore circuitmonster, valt dat verschil op.

De vergelijking met de Portofino dringt zich opnieuw op, want ook op technisch vlak zijn er de nodige overeenkomsten. Zo hebben beide auto’s de bekende 3,9-liter V8-turbomotor in de neus. In de Roma is dat blok gekoppeld aan een achttraps DCT-automaat en komt de achtpitter tot 620 pk en een imposante 760 Nm. Daarmee beschikt de Roma over 20 pk meer dan de Portofino en overtreft de auto ook de GTC4 Lusso T, die het vooralsnog met 610 paarden doet. De 0-100-sprint is in de Roma in 3,4 tellen achter de rug, de top ligt op "meer dan 320 km/h".

Hoewel de beelden nu al zijn vrijgegeven, wordt de Roma pas morgen onthuld. Ferrari belooft bovendien dat er dan nog meer informatie vrijkomt. Wij zijn op locatie aanwezig en zullen uiteraard met een vervolgbericht komen als er meer Roma-nieuws uit Rome komt.

  • Houd me op de hoogte over de Ferrari Roma
  • Lees meer over supercars en sportscars
Ferrari Ferrari Roma Supercars & Sportscars

Uitgelicht aanbod

    Ferrari Roma 3.9 V8 HELE | Novitec Carbon Pack | Passenger Display | Daytona Seats |

    Ferrari Roma 3.9 V8 HELE | Novitec Carbon Pack | Passenger Display | Daytona Seats |

    • 2020
    • 7.850 km

    € 294.950

    Ferrari Roma - Kroymans Ferrari

    Ferrari Roma - Kroymans Ferrari

    • 2020
    • 14.000 km

    € 289.500

    Ferrari Roma - Kroymans Ferrari

    Ferrari Roma - Kroymans Ferrari

    • 2020
    • 13.000 km

    € 289.500

Meer Ferrari Roma occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Ferrari Roma

    49
    • 25 januari 2021

Lezersreacties (58) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ferrari Roma specificaties
  • Ferrari Roma occasions
  • Ferrari Roma video's
Advies en informatie
  • Ferrari Roma tests
  • Ferrari Roma gebruikersreviews
  • Ferrari Roma index
PREMIUM
Ferrari F8 Spider vs. Porsche 911 Turbo S Cabrio - Dubbeltest

Ferrari F8 Spider vs. Porsche 911 Turbo S Cabrio - Dubbeltest

Een cabrio-duel op het scherp van de snede, het heeft altijd iets onheus. Alsof je niet helemaal...

Lees meer
Test: Ferrari Roma vs. Bentley Continental GT V8

Test: Ferrari Roma vs. Bentley Continental GT V8

76

De Ferrari Roma is de daily driver van het Italiaanse merk maar zit er daarmee ook een vleugje...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Ferrari Roma krijgt 710 pk van Mansory

    Ferrari Roma krijgt 710 pk van Mansory

    16
    • 16 maart 2022
  • Nieuws
    Ferrari Roma nu 704 pk sterk

    Ferrari Roma nu 704 pk sterk

    26
    • 15 november 2021
  • Test: Ferrari Roma vs. Bentley Continental GT V8

    Test: Ferrari Roma vs. Bentley Continental...

    76
    • 21 maart 2021
  • Ferrari Roma - Eerste rij-impressie

    Ferrari Roma - Eerste rij-impressie

    • 26 augustus 2020
  • Ferrari Roma - Eerste kennismaking

    Ferrari Roma - Eerste kennismaking

    63
    • 5 mei 2020
  • Nieuws
    Ferrari viermaal letterlijk aan de prijs

    Ferrari viermaal letterlijk aan de prijs

    19
    • 11 december 2019
  • Nieuws
    In detail: Ferrari Roma

    In detail: Ferrari Roma

    44
    • 14 november 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ferrari SF90 Stradale nu dik 1.100 pk sterk

    Ferrari SF90 Stradale nu dik 1.100 pk sterk

    8
    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    Ferrari installeert stationaire brandstofcel bij fabriek

    Ferrari installeert stationaire brandstofcel...

    45
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Ferrari: ‘maximaal level 2 autonoom’

    Ferrari: ‘maximaal level 2 autonoom’

    38
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Ferrari licht eerste EV toe

    Ferrari licht eerste EV toe

    42
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Vijftien nieuwe Ferrari’s voor 2026

    Vijftien nieuwe Ferrari’s voor 2026

    4
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Ferrari: ‘Purosangue wordt geen bestseller’

    Ferrari: ‘Purosangue wordt geen bestseller’

    14
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Ferrari zint op fabrieksuitbreiding voor EV's

    Ferrari zint op fabrieksuitbreiding voor...

    48
    • 10 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden