Lexus viert 500.000ste hybride
Daar heeft het merk zeven jaar voor nodig gehad, want in 2005 liep de eerste hybride van het merk, de RX 400h, van de band. Sinds die tijd zijn daar de GS 450h, LS 600h, RX 450h en CT200h bijgekomen. Dat is ook meteen het Nederlandse Lexus-gamma, want sinds enige tijd levert het merk in ons land uitsluitend auto's met de ingenieuze aandrijflijn. Logisch: dankzij het belastingklimaat is een 'normale' benzine-uitvoering al snel in alle opzichten duurder dan de vaak krachtiger hybride-variant.
Het bestverkochte model in ons land is natuurlijk de CT200h, waarvan er dankzij 14% bijtelling en mrb-vrijstelling al 5.649 op kenteken zijn gezet. Op twee staat in ons land de RX (2.188), die wereldwijd de lijst aanvoert met 259.000 verkochte exemplaren. Van de CT zijn er wereldwijd 122.000 stuks weggezet, dus de voorsprong van de SUV is aanzienlijk. Inmiddels is overigens gebleken dat de restwaarde van de hybrides prima is: Lexus meldt trots dat de GS 450h door het Duitse AutoBild is uitgeroepen tot de auto met de hoogste restwaarde in zijn segment.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Toyota wederom aan de top in betrouwbaarheidsonderzoek, Tesla stijgt

Lexus LFA Concept: reïncarnatie van LFA, zonder iconisch geluid

Deze auto’s worden nét te laat youngtimer

Toyota presenteert niet één maar twee nieuwe supercars



