Lexus LS 460 in het najaar naar Nederland

Lexus LS 460
Lexus LS 460Lexus LS 460Lexus LS 460Lexus LS 460Lexus LS 460Lexus LS 460Lexus LS 460Lexus LS 460
Lexus presenteert 17 jaar na de eerste LS in Detroit de derde generatie  van zijn vlaggenschip. In november 2006 komt de LS 460 naar Nederland.
Lexus presenteert 17 jaar na de eerste LS in Detroit de derde generatie  van het vlaggenschip. In november 2006 komt de LS 460 naar Nederland.

Voor het eerst gaat Lexus een normale en een versie met lange wielbasis aanbieden, de LS 460L, die laatste komt echter niet naar Nederland. De nieuwe LS is de derde Lexus die volgens de L-finesse designfilosofie tot stand kwam. Lexus gebruikt een compleet nieuw platform voor de limousine die we zoals we van het merk gewend zijn, bol staat van geavanceerde technologie. Zo heeft de LS 460 als eerste auto een automaat met acht versnellingen. Die is gekoppeld aan een direct ingespoten 4,6 liter V8 met 380 pk en een koppel van 370 Nm. Daarmee sprint de LS in 5,5 seconden van 0 naar 100 km/h. De LS krijgt een elektrische parkeerhulp, zoals onlangs op de Toyota Prius is geintroduceerd, de bestuurder hoeft daar bij slechts lichtjes te remmen, de auto parkeert zelf in. Aan boord is het een en al luxe, zo kan de achterpassagier zijn stoel als op een business class-vlucht verstellen. Extra lange beensteunen, een massagestand, het behoort allemaal tot de zaken waarmee de inzittende wordt verwend. Het Mark Levinson-audiosysteem werkt met maar liefst 19 speakers en de klimaatregeling houdt zelfs regeling met de lichaamstemperatuur van de passagiers.

Op de Salon van Genève geeft Lexus meer details vrij over de nieuwe LS. Later in het voorjaar presenteert het merk de LS 600h, die over een V8 met elektromotor beschikt, dat wordt na de RX400h en de GS450h, de derde hybrideversie.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.