Leapmotor C10: met benzinemotor net zo duur als volledig elektrische

Zelfde prijs, groter bereik

Leapmotor C10

De Leapmotor C10 is in Nederland tot op heden enkel met volledig elektrische aandrijflijnen te bestellen. Tot op heden, inderdaad. AutoWeek kan je namelijk exclusief de prijzen melden van de elektrisch aangedreven Leapmotor C10 die ook een benzinemotor aan boord heeft: de C10 REEV.

In de markt voor een volledig elektrische en relatief voordelige SUV? Dan kun je bij Leapmotor aankloppen voor de C10. De Leapmotor C10 EV heeft een 69,9 kWh groot accupakket, een 217 pk sterke elektromotor en is er als Style vanaf €39.050. Voor de rijker uitgeruste Design-uitvoering ben je €40.550 kwijt. Het WLTP-bereik bedraagt 420 kilometer. Blijft het hier dan bij? Zeer zeker niet. De Leapmotor C10 komt namelijk ook als REEV onze kant op. Die wordt altijd elektrisch aangedreven, maar heeft een kleinere accu én een benzinemotor die als range extender fungeert.

Prijzen Leapmotor C10 REEV

De Leapmotor C10 REEV is er net als de volledig elektrische C10 EV als Style en als Design. Wat blijkt? De C10 die ook een benzinemotor aan boord heeft is net zo duur als de volledig elektrische varianten. Inderdaad: ook de Leapmotor C10 REEV heeft als Style een vanafprijs van €39.050 en kost als Design €40.550.

Specificaties Leapmotor C10 REEV

De 4,74 meter lange Leapmotor C10 REEV heeft geen 69,9 kWh accu zoals de volledig elektrische variant, maar heeft een kleinere accu met een capaciteit van 28,4 kWh. Daar kan de C10 REEV tot 145 elektrische kilometers mee afleggen. Een 86 pk sterke 1.5 benzinemotor springt waar nodig bij om het accupakket weer bij te laden. De benzinetank is 50 liter groot, de elektromotor die de SUV aandrijft is 215 pk en 320 Nm sterk. De totale actieradius bedraagt 974 kilometer. De 28,4 kWh accu kun je natuurlijk ook middels een laadkabel opladen. Snelladen kan met 65 kW, waar de C10 EV met 84 kW kan DC-laden. Beide motorversies hebben een maximum trekgewicht van 1.500 kilo. Op de 0-100-sprint is de C10 REEV net iets trager (8,6 s) dan de C10 EV (7,5 s). Ook kun je in de C10 REEV net iets minder meezeulen: 400 in plaats van 435 liter.

PRIVATE LEASE Leapmotor C10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.