Leapmotor C10: elektrische SUV nu ook met benzinemotor
Welkom C10 REEV
Met hulp van Stellantis groeit het aanbod van het Chinese Leapmotor in Europe gestaag. Er komt nu weer iets nieuws bij: maak kennis met de Leapmotor C10 REEV. Die is altijd elektrisch aangedreven, maar heeft ook een benzinemotor.
Het aanbod van Leapmotor bestaat al uit de kleine T03 en de veel-voor-weinig C10. Die laatste is een elektrische SUV die groter is dan een Skoda Enyaq, maar die minder kost dan een aanzienlijk kleinere Peugeot e-2008. In 2025 voegt Leapmotor de B10 aan het Nederlandse leveringsgamma toe. Ook dat is een elektrische cross-over. Maar Leapmotor is nog niet van plan om de nieuwskraan dicht te draaien. De volgende nieuwkomer dient zich reeds aan: de C10 REEV.
De Leapmotor C10 REEV is geen volledig nieuw model, maar is een versie van de volledig elektrische C10. Eentje met verbrandingsmotor, om precies te zijn. Het REEV-deel van de naam spreekt boekdelen. Dat staat voor range extended electric vehicle en dat wijst er op dat deze variant elektrisch is aangedreven, maar eveneens een benzinemotor heeft. De benzinemotor die enkel in werking treedt als het accupakket bijgeladen moet worden, is 86 pk sterk. De elektromotor die de auto aandrijft levert 215 pk. Dat accupakket is met 28,4 kWh dan ook een stuk kleiner dan dat van de volledig elektrische C10 (69,9 kWh). De actieradius van de SUV bedraagt - met hulp van de 1.5 - 950 kilometer. Op enkel elektrokracht komt de auto 145 kilometer ver.
Wat de Leapmotor C10 REEV in Nederland gaat kosten, is nog niet bekend.
PRIVATE LEASE Leapmotor C10
