Krankzinnige Hyundai RM16 gesnapt
Koreaan met middenmotor is mysterie
Medio dit jaar kregen we van Hyundai de RM 16 N te zien, een Veloster-achtige verschijning met een middengeplaatste 2,0-liter metende turbomotor als kloppend hart. Die T-GDI was in de RM 16 N goed voor maar liefst 300 pk. Nog een bijzonder gegeven was het feit dat de concept-car een achterwielaandrijver was. 'Zal wel in de conceptuele fase blijven', dacht men halverwege dit jaar. Vandaag lijkt het tegendeel gelukkig waarheid te worden.
RM staat voor Racing Midship, iets dat uiteraard wijst op de motor die achter de stoelen een plek heeft gekregen. Vergeleken met de Veloster, waar de RM 16 in de basis op is gebaseerd, heeft dit prototype een compleet ander front met nieuwe lichtunits en nieuw bumperwerk, een enorme bodykit en een overdaad aan spoilerwerk. Wat Hyundai precies met het model van plan is, is nog in nevelen gehuld. Het is niet ondenkbaar dat Hyundais N-divisie een opgetuigde Veloster in het vat heeft zitten, al is een compleet losstaand model ook mogelijk. We wachten af.
PRIVATE LEASE Hyundai
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

'Mijn dealer gaf veel meer coulance bij defecte airco dan importeur, dat is toch niet eerlijk?'

Hyundai Staria vernieuwd: uitgesproken ruimtereus omarmt fysieke knoppen

Test: Hyundai Ioniq 9 heeft pretenties en kan zich meten met een Volvo EX90

Hyundai en GM profiteren van lagere heffingen Zuid-Koreaanse auto's






