AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Kleurkeuze is karakterkwestie
Een Australische autowebsite voor dames heeft bepaald welke carrosseriekleur er bij welk karakter past.
Bij de autokeuze helpt tachtig procent van de vrouwen mee met de keuze van het type en de kleur. Er is een trend zichtbaar dat heldere en expliciete kleuren worden gekozen waarmee autobezitters zich willen onderscheiden van de massa. Daarentegen is er ook een trend richting zilvergrijs en zwart.
Volgens kleurendeskundige Rebecca Harkness hoort de kleur rood bij extraverte, vurige en en energieke mensen. Oranje hoort bij mensen met veel zelfvertrouwen en gevoel voor drama. Roze hoort bij mensen die graag flirten en houden van gezelligheid. Groen hoort bij een relaxed en gemoedelijk karakter; blauw bij betrouwbaar en rustig.
Grijs en zilverkleurige auto's horen bij mensen die hardwerkend en ambitieus zijn. Zwart wordt toegeschreven aan automobilisten met veel gedistingeerd, stijl en een ietwat ondoorgrondelijk karakter.
Het populaire wit, dat onlangs de meest populaire autokleur in de wereld werd, wordt in het onderzoek niet omschreven.
Plaats een reactie
Lees ook
Nieuws
Voyah Courage: vanaf €45.000 en standaard stampvol
Volkswagen Golf GTI Edition 50 : ‘Tijd op Nordschleife zou nog 2 tot 3 seconden sneller kunnen’
Nieuws
Deze Volkswagen Polo moet gered worden - Liefhebber Gezocht
Nieuws
’90 procent gemeenten gebruikt verouderde parkeernorm’
Nieuws