AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Kleine Maserati had Alfa Romeo moeten zijn
33
Het ziet er naar uit dat liefhebbers van een grote Alfa Romeo nóg langer moeten wachten op een opvolger van de 166. Van de nieuwe grote Alfa die werd verwacht, wordt namelijk een Maserati gemaakt.
Alfa Romeo had plannen om in de komende jaren een groot model op de markt te brengen. Die zou de opvolger moeten zijn van de 166, die al weer enige tijd uit productie is. In de toekomstplannen van Alfa, schittert een nieuw vlaggenschip echter door afwezigheid. Het vakblad Automotive News weet te melden dat van die auto, een Maserati wordt gemaakt.
Dat is de 'Maseratina', die in 2014 wordt verwacht en een vierdeurs model ónder de Quattroporte wordt. Het besluit is genomen omdat Maserati een hogere prijs voor zijn auto's kan vragen en bovendien al een wereldwijd dealernetwerk heeft. Grote kans dus, dat er van de auto uiteindelijk meer exemplaren als Maserati kunnen worden weggezet dan als Alfa Romeo. Automotive News weet tevens te melden dat de Maserati waarschijnlijk zowel met achterwiel- als vierwielaandrijving wordt geleverd.
Het nieuwe model moet er tevens voor zorgen dat Maserati het doel bereikt van 10.000 stuks per jaar. Daarvoor is een hoop werk te verrichten omdat vorig jaar de verkopen met 43 procent terugliepen tot 4.911 stuks. De winst daalde met 85 procent tot 11 miljoen euro. Om Maserati er bovenop te helpen, verschijnen naast de nieuwe kleine vierdeurs in 2012 een nieuwe Quattroporte en in 2011 wordt de GranTurismo vernieuwd.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Maserati verplaatst GranTurismo-productie naar thuisbasis Modena
Autotest
Test: Maserati MC20 GT2 Stradale – Er is ruimte voor meer
Nieuws
Maserati Grecale tegen het licht gehouden, prijzen omlaag
Nieuws
Giugiaro’s GFG Style laat Maserati Boomerang herleven in Mexico
Autotest