Kleine facelift voor Mercedes-Benz GLA-klasse
Aangescherpt uiterlijk, nieuwe motorversie
Die GLA 220 is er opvallend genoeg alleen in combinatie met 4Matic-vierwielaandrijving, terwijl zijn 211 pk leverende broer 250 er wél met louter voorwielaandrijving is. De GLA 220 4Matic valt met z'n 184 pk mooi tussen die motorversie en de 156 pk sterke GLA 180 in.
Aan de buitenzijde zijn de verschillen tussen de oer-GLA en de faceliftversie erg klein. De bumpers, die naar goede Mercedes-traditie in verschillende varianten te krijgen zijn, krijgen in de getoonde uitvoering opvallende ronde mistlampen en een hoogglans zwarte afwerking. Ook zijn de koplampen en achterlichtunits strakgetrokken, waarbij het verdwijnen van de zichtbare led-'puntjes' de meest opvallende wijziging is. De optionele xenonkoplampen van het uitgaande model maken plaats voor exemplaren met led-dim- en grootlicht. Ten slotte rept Mercedes over andere materialen in het interieur en enkele kleine uitrustingsverschillen.
Met deze facelift is het uiterlijk van de GLA weer in lijn met z'n op dezelfde wijze gefacelifte broers A- en CLA-klasse. Topversie Mercedes-AMG GLA 45 (foto 5 en 6) profiteert van nog een andere 'update': zijn motor gaat eveneens van 360 naar 381 pk. De 0-100-sprint moet hiermee in slechts 4,4 seconden achter de rug zijn, 0,4 seconden sneller dan voorheen.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz GLA
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mercedes-Benz GLA AMG 45 4MATIC PANO NIGHT CAMERA
- 2018
- 129.596 km

Mercedes-Benz GLA 200 AMG-Line 163pk | ACC | Pano | Keyless | Sfeer | Memory | Multibeam | Climate | Carplay | Camera
- 2021
- 129.473 km

Mercedes-Benz GLA 250 e Plug-In Hybride Trekhaak | Sfeerverlichting | Apple CarPlay | Led Koplampen | Easy-Pack Achterklep | Stuur en Stoelverwarming. Inclusief 24 maanden MB Certified garantie voor Europa.
- 2024
- 8.005 km
Lees ook

Elektrisch én AMG: bij de nieuwe Mercedes-Benz GLA kan het wel

Mercedes-Benz GLA op weg naar dubbelrol

Nieuwe Mercedes-Benz GLA: meer elektrisch, maar ook met benzinemotoren

Hoge instap, luxe sausje: voor 20k een frisse, elektrische Lexus UX of een Duitse SUV met ICE?

