AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Kia Proceed GT - Achteruitkijkspiegel
'Ze weten álles van je'
14 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Meer Video's
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Gekopiëerd
Live
00:00
00:00
00:00
Net als vorige week zitten Cornelis en Marco dit keer niet samen in een auto. Toch hebben ze genoeg om over te praten. Wat betekent corona voor de auto-industrie bijvoorbeeld en wat weten autofabrikanten allemaal over je als bestuurder? O, en ze hebben allebei een mening over de Volkswagen T-Roc cabriolet.
Signalement
Merk | Kia |
---|---|
Model | ProCeed 1.6 T-GDi GT |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 7 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 44.450 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.591 cc |
Maximaal vermogen | 150 kW / 204 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 265 Nm bij 1.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.605 mm / 1.800 mm / 1.442 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Massa leeg | 1.338 kg |
Laadvermogen | 562 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.410 kg / 600 kg |
Banden | 225/40R18Prijzen |
Topsnelheid | 225 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,5 s |
Brandstofverbruik | 6,8 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 153 g/km |
14
Bekijk reacties
PRIVATE LEASE Kia ProCeed
Lees ook
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Kia Ceed: hoe zuinig is Kia’s C-segmenter?
Nieuws
Zo komt de Kia Proceed uit de 100.000 kilometertest van AutoBild
Klokje rond
Duurtest: 100.000 km met de Kia Proceed
Nieuws
Kia ProCeed gefacelift op pad
Vergelijkende test
Vergelijkende Test: Kia Proceed vs. Seat Leon Sportstourer
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (14)
ReagerenSub-reacties inklappen

Goed bezig heren. Het valt me op dat de telefoon in deze KIA zeer goed te verstaan is, itt vorige week. Complimenten aan KIA.

Maar @Marco, Hoe rijdt deze GT nou?

Deze Kia vind echt wel een fraaie verschijning, wel een dik achterwerk, kan nog net.
Ik dacht even geen Corona, even de achteruitkijkspiegel kijken, maar logisch dat dit aan de orde komt, we hebben er mee te maken.
En dan dat GM beademingsmateriaal zou moeten gaan produceren, hoe is dat haalbaar in een zo kort mogelijke tijd.
Misschien gaat het lukken, de meeste modellen van GM waren al niet echt adembenemend.
Sorry flauw grapje.
Ik dacht even geen Corona, even de achteruitkijkspiegel kijken, maar logisch dat dit aan de orde komt, we hebben er mee te maken.
En dan dat GM beademingsmateriaal zou moeten gaan produceren, hoe is dat haalbaar in een zo kort mogelijke tijd.
Misschien gaat het lukken, de meeste modellen van GM waren al niet echt adembenemend.
Sorry flauw grapje.

Als Marco met zijn 1,23 meter al met zijn hoofd langs het dak schaaft, dan zal deze KIA niet voor elke Nederlander de ideale auto zijn... En wat die VW Cabrio betreft, om die nou weg te zetten als een wat luxer en praktischer alternatief voor de rollator gaat wel wat ver. Ik ken genoeg geblondeerde dames in het Gooi die bij manlief hun handjes zullen gaan ophouden als ze dat ding in de showroom zien staan.

@ppep
@marco
gratis tip: gewoon de stoel lager zetten ?
@marco
gratis tip: gewoon de stoel lager zetten ?

@FW: Kijk, daar kunnen we wat mee! ?

Autoweek benadert de VW producten niet altijd zo positief meer. Zou PON dan toch een klein onderzoekje gedaan hebben naar de acceptatie van hun producten, en bij de reguliere reageerders op Autoweek in het bijzonder? Dat zou tot wat verschuivingen in de besteding van de marketing en reclame budgetten hebben kunnen leiden... ? ?

Anoniem
@RV 72, deze week goed geluid? ik vond het zwaar belabberd vorige week was het vele malen beter.
Blijft een erg mooi auto.
Blijft een erg mooi auto.

Anoniem
En ...met stoelhoogteverstelling

Briljant die Cornelis. Coole gast met kennis van zaken. TRoc Cabrio, tja, ik ken er wel een paar die dit ding zien zitten, voor erbij. De ene is tandarts, de ander chirurg... allebei in ruste.. Ik begrijp de weerstand hier wel. We zijn niet allemaal tandarts of chirurg...

Die geluidskwaliteit viel vies tegen.
.
Ik denk dat het VW aan de onderrug zal oxyderen wat een jonge gast die met een Bugatti of McLaren wil rijden, en toch niet voldoende geld heeft, denkt van de T-Roc cabrio.
.
Ik denk dat het VW aan de onderrug zal oxyderen wat een jonge gast die met een Bugatti of McLaren wil rijden, en toch niet voldoende geld heeft, denkt van de T-Roc cabrio.

@Epica en @IT Hurts: hoezo belabberd? Je kan elk woord letterlijk duidelijk verstaan.... Cornelis klinkt een beetje alsof hij onder de douche staat, maar ja.. Het maakt ook veel uit met welke Provider je belt en welke foon ?

Ik ga deze auto aanschaffen... heeft een brandstofverbruik van 0,0 l / 100 km
@AW, wel goed opletten hé
@AW, wel goed opletten hé

De hoofdruimte houdt in de proceed inderdaad niet over. Deze is namelijk altijd voorzien van zo’n glazen schuifdak. De GT waarin nu wordt gereden heeft ook elektrisch verstelbare stoelen. Die kunnen wat minder laag dan de handbediende. Tel uit je winst.
@RV72: het klopt inderdaad dat de carkit in de (pro)Ceed erg goed klinkt. Zowel in de auto als voor de mensen waarmee je belt. Ik krijg altijd complimenten voor de geluidskwaliteit iig.
@RV72: het klopt inderdaad dat de carkit in de (pro)Ceed erg goed klinkt. Zowel in de auto als voor de mensen waarmee je belt. Ik krijg altijd complimenten voor de geluidskwaliteit iig.
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.