Karma presenteert nieuwe Revero GT én twee concept-cars

Met hulp van Pininfarina

Fisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 Vis
Fisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 VisFisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 Vis

Karma Automotive heeft niet één, niet twee, maar drie nieuwe auto's meegebracht naar de Chinese beursvloer. De belangrijkste van het drietal is de splinterlnieuwe Revero GT.

Karma had het de laatste weken druk met het aankondigden van de drie nieuwkomers die het nu op Auto China aan het grote publiek heeft voorgesteld. De meest relevante van dat drietal is de Revero GT, daadwerkelijk een productiemodel. De Revero GT is de opvolger van de Revero, een auto die momenteel nog een Fisker Karma is zoals wij die enkele jaren geleden in Nederland ook op de markt hadden.

De Revero GT is volgens Karma op elk vlak verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. De Revero GT is een elektrische auto met een range-extender. De 2.0-viercilinder wordt vervangen door een TwinPower-driecilinder afkomstig van de planken van BMW. De auto krijgt daarnaast twee motoren op zijn achteras. De nieuwste creatie van Karma moet in staat zijn om in 4,5 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De aandrijflijn is ruim 530 pk en 510 Nm sterk. De elektrische actieradius moet op een kleine 130 kilometer liggen. De totale actieradius komt uit op 580 kilometer.

Het lijkt overigens een doorontwikkeling van de oude Revero en dus van de oude Fisker Karma te zijn.

Fisker a href=

Pininfarina GT Coupé

De tweede nieuwkomer is de Pininfarina GT Coupé, een auto zoals zijn naam al weggeeft is getekend door designhuis Pininfarina. We zien een vrij gestekt ogende coupé met platte kijkers, grote luchtopeningen in de bumper, een double bubble in het dak en een strak gelijnd achterste. De coupé is gebaseerd op de Revero GT, maar of de auto in productie gaat, vermeldt Karma niet.

Fisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 Vision Concept

SC1 Vision Coupé

Nieuwkomer nummer drie is de SC1 Vision Coupé Concept, een studiemodel met een wel heel opvallende vormgeving. De SC1 Vision Coupé is een roadster die volgens Karma weergeeft welke designweg het de komende jaren inslaat. Karma meldt dat de showauto is uitgerust met 5G-connectiviteit en dat het infotainmentsytsteem niet alleen met je stem, maar ook via je ogen valt te bedienen. Heftig. De op bijzondere wijze openslaande portieren, die ogenschijnlijk eindeloos lang zijn, geven de concept-car een indrukwekkend voorkomen. Zowel de bestuurder als de bijrijder heeft een digitaal display voor zijn neus. Ook hier geldt: informatie over de aandrijflijn ontbreekt.

 

Fisker Karma Revero GT - Pininfarina GT en SC1 Vision Concept

UPDATE: Er zijn meer specificaties van de Revero GT bekend.

Lezersreacties (7) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.