'Jetta' is nieuw merk van Volkswagen Group

Dertiende merk is voor Chinese markt

Jetta China

De Volkswagen Group breidt zijn portfolio met een nieuw, dertiende merk uit. De modelnaam Jetta wordt straks in China niet alleen voor een modelfamilie, maar voor een compleet merk gebruikt.

Jetta is een nieuw merk dat door de Volkswagen Group samen met joint-venture-partner FAW in China zal worden gevoerd. Met het merk wil Volkswagen 'de jongere consument' voor zich winnen. Volgens Volkswagen moet Jetta "de benchmark zijn voor particulieren die voor het eerst een auto kopen". Volkswagen omschrijft het klantprofiel waar het zijn portfolio op afstemt als een man van tussen de 25 en 35 jaar oud die getrouwd is en kinderen heeft. Het logo van Jetta heeft de vorm van een J gekregen.

Het modellengamma zal aanvankelijk uit drie modellen bestaan. Twee daarvan zijn een sedan, terwijl het derde model een SUV zal zijn. Volgende maand beleeft die laatste zijn debuut tijdens de Shanghai Auto Show. Alle drie de auto's komen op Volkswagens MQB-platform te staan.  De productie wordt in het derde kwartaal van dit jaar aangeslingerd.

De joint venture SAIC-Volkswagen verkoopt in China momenteel een sedan die (New) Jetta heet. Die sedan wordt overgeheveld naar het merk Jetta en krijgt, net als een al getoonde SUV, een volgens Volkswagen herkenbare Jetta-snuit.

 

Lezersreacties (63)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.