Jeep Gladiator niet voor Nederland
Pick-up vecht in andere arena's
Slecht nieuws voor wie met smart wacht op de Nederlandse marktintroductie van de Jeep Gladiator. De op de Wrangler gebaseerde pick-up vecht straks in talloze arena's, maar niet in de Nederlandse.
Het is inmiddels al zo'n 2,5 jaar geleden dat Jeep zijn internationale leveringsgamma uitbreidde met de Gladiator. Het betreft een pick-up die zijn basis deelt met de Wrangler en moet net als die ruige offroader vooral naast het asfalt geen modderfiguur slaan. De Europese uitrol van het model vindt momenteel plaats, maar in Nederland hoef je vooralsnog niet op de komst van de Jeep Gladiator te rekenen.
De Nederlandse importeur bevestigt aan AutoWeek dat er vooralsnog geen concrete plannen zijn om de Gladiator naar ons land te halen. Mocht Jeep op termijn nog van gedachten veranderen, dan zal het leveringsgamma ook beperkt zijn. Waar Jeep de Gladiator in de Verenigde Staten met een 288 pk sterke 3.6 Pentastar V6 en een V6 diesel levert, haalt de fabrikant alleen de 264 pk en 600 Nm sterke 3.0 MultiJet V6-dieselmotor naar Europa. Daarnaast levert Jeep de Gladiator in Europa, naast de tijdelijke uitvoeringen Launch Edition en 80th Anniversary, alleen als Sport en Overland.
Jeeps met laadbak
Deze Gladiator is overigens niet de eerste pick-up van Jeep, maar wel de eerste na jarenlange afwezigheid van een dergelijke carrosserievariant. Eerdere pick-ups van het merk hadden namen als Scrambler, Comanche en - inderdaad - Gladiator. Begin jaren zestig kwam de Gladiator op de internationale markt, dat verspreid over diverse merken binnen het moederbedrijf tot de tweede helft van de jaren tachtig werd gebouwd. In de vorm van de Comanche werd tussen 1985 en 1992 een pick-up van de Cherokee geleverd. Dan is er nog de CJ-8, een in 1981 gelanceerde variant van de CJ-7 met een relatief kleine laadbak. De naam Gladiator werd in 2005 nog geplakt op een concept-car die vooruitblikte op de komst van een nieuwe pick-up.
PRIVATE LEASE Jeep
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Lexus RX 450h+ vs. Jaguar F-Pace 400e - Dubbeltest

Elektrische ID4, Enyaq en Q4 e-tron zorgen voor de aantallen

Dit zijn punten voor een goede camperstalling

Dit zijn aandachtspunten voor een goede caravanstalling

Een vakantiecheck: grote onzin, of wel zo prettig?

Let hierop bij het inleveren van je camper in een stalling
Lezersreacties (9) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.