AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Jeep Commander getuned

Jeep Commander Startech
De nieuwe grote Jeep Commander is al niet het toonbeeld van bescheidenheid maar tuner Startech maakt er helemaal een eersteklas blikvanger van.
De nieuwe grote Jeep Commander is al niet het toonbeeld van bescheidenheid maar tuner Startech maakt er helemaal een eersteklas blikvanger van.
Startech, een zusterbedrijf van Mercedes-tuner Brabus, is gespecialiseerd in het aanpassen van de producten van Jeep en Chrysler. Ook de Jeep Commander, het nieuwe grote model, ontkomt niet aan een behandeling.
Middels een chip, die elke Jeep-dealer binnen een halfuur kan installeren, kan het vermogen van de 3,0-liter V6 dieselmotor worden opgevoerd van 218 naar 262 pk. Het maximale koppel groeit ermee van 510 naar 580 Nm. Het gevolg is dat de sprint van 0 naar 100 een halve seconde sneller gaat dan bij de standaard Commander. De topsnelheid gaat van 191 naar 200 km/u. Startech is nog bezig met de ontwikkeling van een remsysteem dat is opgewassen tegen de extra kracht van de tuning.
Het uiterlijk van de Commander kan worden aangepast met een opzetstuk voor de voorbumper en drie verchroomde spijlen in elk van de zeven lamellen van de grille. Aan de achterzijde is ook een speciale bumper gemonteerd waarbij in het midden een deel uitneembaar is voor een trekhaak. De achterbumper is er in twee versies: bij de eerste zijn er uitsparingen voor de standaard-uitlaat en bij de tweede is er ruimte voor de speciale dikke Startech-pijpen. Verder zijn er verchroomde spiegelkappen en een systeem dat de grond rond de auto verlicht zodra die wordt ontgrendeld. De 20 inch wielen tot slot van de Commander een verschijning die je niet kunt missen.

Lezersreacties (0)

Reageren