Iveco sluit deal met Hyundai voor waterstofbussen
Vooral voor Europa
Hyundai gaat brandstofcellen leveren aan vrachtwagen- en bussenbouwer Iveco voor in de waterstofbussen van dat merk. De deal heeft specifiek betrekking op Europa.
Specifiek sluit het Italiaanse Iveco een deal met HTWO, een nieuwe tak van Hyundai die zich richt op de ontwikkeling van brandstofcellen, die waterstof omzetten in elektrische energie. Hoewel Hyundai ook een brandstofcel in personenauto Nexo levert, wordt algemeen aangenomen dat deze techniek vooral voor grotere voertuigen erg nuttig kan zijn. Dat verklaart waarom Iveco zijn (stads-)bussen op deze manier wil elektrificeren.
Iveco noemt specifiek Europa en ook thuisland Italië als afzetmarkt voor de waterstofbussen. De bussen moeten ook in Italië worden gebouwd. Door onder meer deze bussen zegt het bedrijf ‘een leidende rol in de energietransitie van het Europese openbare vervoer’ te ambiëren.
Iveco heeft van oudsher banden met Fiat, maar is geen onderdeel van het Stellantis-concern. In plaats daarvan staat het op eigen benen, als een van de merken van de Iveco Group. Iveco maakt onder verschillende namen vrachtwagens, bussen en bestelbussen (Daily), maar ook legervoertuigen en industriële aandrijflijnen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Iveco Daily 35C14 2.3 375 Laadklep 500kg Trekhaak 3500kg trekgewicht Airco 2-Persoons Open laadbak Pick-up P-up Bakwagen Telefoonverbinding 1e eigenaar Euro 6 Bpm vrij !!!
- 2019
- 159.308 km

Iveco Daily 35C14 2.3 375 Laadklep 500kg Trekhaak 3500kg trekgewicht Airco 2-Persoons Open laadbak Pick-up P-up Bakwagen Telefoonverbinding 1e eigenaar Euro 6 Bpm vrij !!!
- 2019
- 186.010 km

Iveco Daily 35C14 2.3 375 Laadklep 500kg Trekhaak 3500kg trekgewicht Airco 2-Persoons Open laadbak Pick-up P-up Bakwagen Telefoonverbinding 1e eigenaar Euro 6 Bpm vrij !!!
- 2019
- 158.565 km
Lees ook

Praktijkervaring Hyundai i30: volgens de eigenaren een echte allrounder

Porsche kijkt de kunst af bij 'heel goede' Hyundai

'Moet ik koelvloeistof van mijn Hyundai Ioniq 5 bij 60.000 km vervangen, ik laad nooit snel?'

Waarom de Hyundai Inster geen Ioniq 1 heet, hoewel hij zelfs trekjes vertoont van grootste broer
