Isuzu D-Max helemaal in het nieuw

Eerste generatiewissel in acht jaar

Isuzu D-Max
Isuzu D-MaxIsuzu D-MaxIsuzu D-MaxIsuzu D-MaxIsuzu D-MaxIsuzu D-MaxIsuzu D-MaxIsuzu D-MaxIsuzu D-Max

Isuzu heeft de derde generatie van de D-Max aan de wereld voorgesteld. De pick-up gaat voor het eerst in acht jaar een nieuwe generatie in.

In 2017 voerde Isuzu nog een uitgebreide facelift door op zijn D-Max, maar die bijgewerkte versie van de tweede generatie D-Max kon niet helemaal verbloemen dat het werkpaard al sinds 2012 op de markt was. Zojuist heeft Isuzu een volledig nieuwe, derde generatie van de D-Max gepresenteerd. Wat formaat betreft moet je de D-Max zien als een alternatief voor auto's als de Toyota Hilux en Mitsubishi L200.

Isuzu heeft het koetswerk ietwat hoekig en stoer gestyleerd. Zowel voor als achter zien we led-verlichting, al vallen de designtechnische wijzigingen aan de achterzijde niet enorm op. Het interieur wordt volgestopt met moderne hardware en dat betekent dat Isuzu tegen bijbetaling een infotainmentsysteem levert dat overweg kan met zaken als Android Auto en Apple CarPlay. Het systeem stalt zijn digitale waren uit via een 9-inch groot display op de middenconsole. Achter het stuur houdt zich, tegen bijbetaling, een 4,2-inch groot digitaal scherm schuil dat als instrumentarium fungeert.

Isuzu levert de D-Max wederom in diverse carrosserievormen. Zo zijn er Crew Cab-, Space Cab- en Regular Cab-versies. Op de motorenlijst zet de GM-dochter een nieuwe 3,0-liter dieselmotor die 190 pk en 450 Nm levert. Ook staat een niet nader gespecificeerde 1.9 op de lijst. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak, al is ook een automatische transmissie leverbaar. Net als voorheen is de D-Max leverbaar met achter- en vierwielaandrijving. De wielbasis groeit ten opzichte van het vorige model van 3,10 naar 3,13 meter.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.