Isuzu D-Max EV: met elektrokracht schieten op de Toyota Hilux

Nu in productietrim

Isuzu D-Max EV
Isuzu D-Max EVIsuzu D-Max EVIsuzu D-Max EVIsuzu D-Max EVIsuzu D-Max EVIsuzu D-Max EVIsuzu D-Max EVIsuzu D-Max EV

De Isuzu D-Max komt dit jaar ook met een volledig elektrische aandrijflijn in Nederland op de markt. Vandaag kunnen we je eindelijk de productieversie van dat praktische elektrische werkpaard laten zien.

De Isuzu D-Max is een directe concurrent van pick-ups als de Toyota Hilux en Nissan Navara. Die laatste is in Nederland sinds kort niet meer leverbaar, de Hilux en D-Max zijn dat nog wel. Sterker nog: de Isuzu D-Max is er straks niet alleen meer met een dieselmotor, maar ook met een volledig elektrische aandrijflijn. Onlangs kondigde Isuzu de eerste technische specificaties en zelfs al de Nederlandse prijzen aan van de elektrische Isuzu D-Max EV. Beeldmateriaal van de productieversie hield het merk nog even onder de pet, maar ook dat hebben we nu.

De Isuzu D-Max EV lijkt in de productieversie als twee druppels water op de D-Max EV Concept waarvan het tot op heden alleen de foto's van vrijgaf. De grille van de definitieve versie is echter net even anders ingevuld. Gemist wat de D-Max EV aan elektrokracht te bieden heeft? Daar gaan we. De Isuzu D-Max EV deelt zijn basis en het gros van zijn koetswerk met de dieselversies en heeft dan ook dezelfde wielbasis van 3,13 meter. Dankzij twee wat Isuzu 'e-Axles' noemt - een as met daarin een elektromotor - heeft de D-Max EV permanente vierwielaandrijving en een vermogen van 177 pk en 325 Nm. Althans, dat vermogen werd gecommuniceerd voor de Concept én voor de Nederlandse markt. In de internationale gegevens communiceert Isuzu een vermogen van 190 pk en 325 Nm.

De 2.350 kilo zware pick-up strekt zich uit over een afstand van 5,28 meter en heeft een 66,9 kWh grote lithium-ion accu in zijn bodem. Dat pakket levert de pick-up een elektrisch bereik op van 263 kilometer. Het is dus geen EV voor de lange afstand, maar écht een elektrisch werkpaard voor hoveniers, boswachters en andere mensen die een pick-up zoeken en niet al te ver hoeven te rijden. Een leeg accupakket is met 50 kW weer vol te laden.

De Isuzu D-Max EV is in Nederland leverbaar als Extended Cab en als Double Cab met achterbank. De Double Cab komt door de eisen die in Nederland aan een auto met grijs kenteken worden gesteld (afmetingstechnisch) niet in aanmerking voor een grijs kenteken, de Extended Cabs wel. De eerste exemplaren komen in oktober naar Nederland.

Prijzen Isuzu D-Max EV

Variant en uitvoeringVanafprijs
D-Max Extended Cab LSX€68.990
D-Max Extended Cab V-Cross€73.490
D-Max Double Cab LSX€69.990
D-Max Double Cab V-Cross€74.490

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.