Irmscher 7: zo meenemen of zelf bouwen?

Irmscher 7
Dat de Lotus Seven uit 1957 nog altijd tot de verbeelding spreekt, bewijzen de vele fabrikanten die auto's bouwen die sterk zijn geïnspireerd op dit model. De nieuwste aanwinst is de Irmscher 7.

Dat de Lotus Seven uit 1957 nog altijd tot de verbeelding spreekt, bewijzen de vele fabrikanten die auto's bouwen die sterk zijn geïnspireerd op dit model. De nieuwste aanwinst is de Irmscher 7.

Irmscher is bekend als tuner van Opels. In het verleden bouwde het Duitse bedrijf al eerder auto's die Irmscher als merknaam droegen. Vorig jaar toonde Irmscher de 7 voor het eerst. Op de komende Motorshow in Essen wordt de 7 Turbo gepresenteerd.
Irmscher heeft met de 7 een racewagen met toegang tot de openbare weg op de markt gebracht. De auto is als kant-en-klaar product te koop, maar kan ook als zelfbouwpakket worden besteld. De levertijd voor een kant-en-klaar exemplaar bedraagt 7 weken.
Het zal geen verrassing zijn dat Irmscher voor de aandrijving gebruikmaakt van een Opel-motor: in het vooronder ligt een 2,2-liter met 147 pk. Het geeft de 7 een acceleratie van 0 naar 100 in 5,9 seconden en de topsnelheid van de 700 kilo zware sportauto is 208 km/u. Per pk draagt de Irmscher slechts 4,7 kilo gewicht mee. Helemaal nieuw is de 210 pk sterke 2,0-liter viercilinder. In combinatie met een gewicht van 725 kg moet de auto tot indrukwekkende prestaties in staat zijn. Exacte cijfers zijn nog niet bekend.
Het 'Rolling Chassis'-pakket kost 13.450 euro inclusief Duitse belastingen. Tot dat pakket horen ondermeer het chassis, de wielophanging met de velgen, het differentieel, remsysteem, de besturing en de benzinetank. De motor met zijn toebehoren moet los worden besteld.

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.