Ingepakt: nieuwe Ford Explorer
Zesde generatie met bekende lijnen
In 2014 lanceerde Ford de gefacelifte versie van de drie jaar eerder gepresenteerde vijfde generatie Explorer. Nu acht Ford de tijd rijp om het model compleet te vervangen.
Grote SUV's krijgen in de Verenigde Staten bij een generatiewissel zelden een wereldschokkend afwijkend uiterlijk mee. Voor de nieuwe Explorer lijkt hetzelfde te gelden. In grote lijnen lijkt Ford te kiezen voor een evolutie van het huidige Explorer-design. De auto is nog flink afgeplakt, maar lijkt een nieuwe voorzijde met een nieuwe grille en andere koplampunits te krijgen. De achterzijde oogt minder heftig bijgewerkt. Op de motorenlijst komen naar verwachting weer Ecoboost vier- en zescilinders te staan. Of de atmosferische, non-Ecoboost V6 terugkeert, valt nog maar te bezien.
De huidige Explorer mag met zijn lengte van 5 meter en breedte van 2 meter dan een forse SUV zijn, in de Verenigde Staten is het bij lange na niet het grootste wat Ford te bieden heeft. Zo heeft Ford de 25 centimeter langere Excursion op de bestellijst staan, een fullsize SUV waarvan ook nog eens een 5,62 meter lange versie beschikbaar is.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost PHEV ST-Line | 7-zits | Panoramadak | Parkeercamera 360° | B&O | Cruise Control Adaptief | Elektr. Achterklep |
- 2021
- 92.101 km

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost PHEV ST-Line 7 Pers Trekh 457 PK 360º Cam Pano Leder El Aklep
- 2021
- 55.584 km

Ford Explorer 3.0 V6 EB PHEV ST-L.
- 2022
- 54.056 km