Infiniti zit flink in de lift

Infiniti QX80 2015 en Limited
Inifiniti Q70Infiniti Q50Infiniti QX50Infiniti Q60 CabrioInfiniti Q60 CoupéInfiniti M35h Hybrid GTInfiniti Q30
Het gaat lekker met Infiniti, het luxemerk van Nissan. In de eerste zes maanden van 2014 stegen de wereldwijde verkopen met liefst 30 procent in vergelijking met 2013.

Na zes maanden staat de teller bij Infiniti in 2014 op 101.220 verkochte auto's wereldwijd, een stijging van bijna een derde ten opzichte van het eerste halfjaar van 2013. Het Japanse merk noteerde in 31 van de 50 markten waar het actief is een verkoopstijging.

De belangrijkste afzetmarkt voor Infiniti is de VS, waar zo'n 60.000 auto's op naam werden gezet, een stijging van 14 procent. In China stegen de verkopen met maar liefst 130 procent, wat overeenkomt met een afzet van 14.000 auto's. Ook in Europa (plus 63 procent) en het Midden-Oosten (plus 23 procent) gaat het lekker met de luxeafdeling van Nissan. In Nederland werden in de eerste zes maanden van dit jaar 13 Q50's verkocht.

Dat Infiniti het wereldwijd beter doet dan vorig jaar is voor een groot deel toe te schrijven aan de nieuwe Q50, waarvan er sinds de lancering vorig jaar inmiddels 50.000 zijn verkocht. De komende vijf jaar wil het merk het modellengamma met 60 procent uitbreiden en het aanbod van motoren en versnellingsbakken verdubbelen.

In 2020 wil Infiniti op jaarbasis 500.000 auto's verkopen. Een belangrijke speler om dat aantal te realiseren is de samen met Mercedes ontwikkelde Q30, een C-segmenter waarvan ook een cross-overversie op de planning staat.

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.