AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
In stijl met IS-F achter het verkeerstuig aan
57
In Nederland is de politie-Porsche helaas uitgestorven. De trotse koning van de snelweg heeft plaats moeten maken voor stoffige, achter struiken geparkeerde Zafira's van de vorige generatie. Gelukkig snappen ze in Engeland dat het ook anders kan. Zo heeft het politiedepartement van Humberside een heuse Lexus IS-F in gebruik genomen als patrouille-auto.
De afdeling verkeerscriminaliteit neemt afscheid van de huidige Subaru Impreza's en wilde wel weer eens wat anders. Een Gallardo, zoals de Italiaanse politie die heeft, zat er niet in. Maar toch was het budget behoorlijk ruim. Uiteindelijk kreeg de Lexus IS-F de voorkeur, aldus sergeant Mike Peck: "We hebben de IS-F gedurende twaalf maanden met z'n directe concurrenten vergeleken. De Lexus bleek erg geschikt voor onze werkzaamheden en bood bovendien een stevig platform voor de 30.000 pond aan apparatuur die we meenemen."
De Lexus IS-F heeft een 5,0-liter V8 aan boord, goed voor een vermogen van 423 pk. De sprint naar 100 kilometer per uur kost de super-IS 4,8 seconden. Dus als je deze auto in je binnenspiegel ziet, bedenk je je wel twee keer voordat je de politie zoek probeert te rijden!
De Lexus IS-F heeft een 5,0-liter V8 aan boord, goed voor een vermogen van 423 pk. De sprint naar 100 kilometer per uur kost de super-IS 4,8 seconden. Dus als je deze auto in je binnenspiegel ziet, bedenk je je wel twee keer voordat je de politie zoek probeert te rijden!
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Lexus IS: zo goed was eerste Lexus voor de massa
Lexus IS 300h F-Sport Edition (2014) – 308.303 km – Klokje Rond
Achtergrond
De Lexus IS was meer dan een Japanse BMW 3-serie
Autotest
Test: Lexus IS 500 F Sport Performance -'Leuk, maar we missen er niets aan'
Praktijkervaring