In het wild: Honda Logo (1999)
Prijzige mini-Civic
Dit exemplaar kreeg zijn kenteken in 1999 en wordt inmiddels door zijn vierde eigenaar bestuurd. Aan zijn vuile en ietwat roestige carrosserie te zien lijkt dit exemplaar betere tijden gekend te hebben. En een bezoek aan de wasstraat zou hem goed doen. Het ontbreken van een WOK-verleden duidt er op dat hij geen grote schade heeft gehad.
Tussen 1999 en 2002 werd de compacte Honda geleverd met maar één motor, een 1,3-liter vierpits benzineblok met acht kleppen, met een bescheiden 65 pk en 108 Nm.
In 1996 stond de Logo al bij de Japanse dealer, zijn Europese evenknie week op detail af en was niet verkrijgbaar als vijfdeurs. Het is een lastig te plaatsen auto, hij viel tussen het A- en B-segment in. Zijn grote broer Civic was 40 cm langer en in lijn met de Civic kreeg hij grote koplampen en achterlichten en eenzelfde soort grille. De Logo had zowel concurrenten in het A- als B-segment, zoals de Toyota Yaris en Peugeot 106. Met 1.456 Nederlandse verkochte auto's was de Logo niet bepaald populair, waar zijn relatief hoge aanschafprijs mogelijk mee te maken had.