In het wild: Honda Legend (2007)
Door de pk-barrière
'Door de pk-barrière' lijkt een wat vreemde onderkop voor een artikel over een luxe Japanse sedan die vooral op comfort-gebied hoge ogen gooit. Toch is de tekst wel degelijk van toepassing op deze Honda. In 2004 zorgde de 3.5 V6 van deze auto er namelijk voor dat dit de allereerste Japanner was die officieel door de 280 pk-grens ging. In 1988 legden Japanse autofabrikanten zichzelf die grens op. Auto's als de Toyota Supra gingen daar op exportmarkten wel overheen, maar op de thuismarkt hield iedereen zich in theorie aan het magische maximum. Deze Legend komt echter gewoon uit voor zijn onduigende trekjes en verdeelt doodleuk 295 pk over alle vier de wielen.
Ook op het gebied van uitrusting is de Legend niet vies van een beetje overdaad. Voor de 80.000 euro waarvoor de enige uitvoering destijds op de prijslijst stond, kreeg de gelukkige koper alles wat z'n hartje mogelijkerwijs kon begeren. Deuren openen en starten kan zonder de sleutel uit je zak te halen, de cruise control houdt automatisch afstand, parkeren is dankzij sensoren en een camera een makkie en de uitgebreid elektrisch verstelbare stoelen zijn in alle gevallen met leer bekleed. Ook navigatie, bluetooth, een schuifdak en xenonverlichting zijn altijd aanwezig. Combineer dat met z'n comfort en spreekwoordelijke betrouwbaarheid en we kunnen niet anders dan concluderen dat deze auto meer talenten heeft dan z'n verkoopcijfers doen vermoeden.
Lees ook

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege

Praktijkervaring Skoda Octavia: dit vinden eigenaren van hun auto

100 jaar stroomlijn: zo lang bestaan er al gladde auto's

Test: Alfa Romeo Tonale - Hard zoeken naar Alfa DNA

Kia Rio (2017-heden) - Occasion aankoopadvies
Lezersreacties (94) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.