In het wild: Daihatsu Cuore (1985)
Minimalisme ten top
Twee cilinders, 617cc, 30 pk en 568 kg: het gaat niet om je nieuwe grasmaaier, maar om de Cuore die we vandaag op z'n 12-inch-wieltjes over de A4 zien rollen. Daarmee is deze 600 SDL nog goed bedeeld, want dit model was er ook met een motorinhoud van 547 cc. In thuisland Japan was dit model de eerste auto die de naam 'Mira' droeg, maar het 'Cuore' dat in onder meer Europa werd gevoerd bestond al sinds 1976. Behalve deze driedeurs was er ook een heuse vijfdeursvariant. Beide auto's boden relatief veel ruimte tegen zeer lage kosten.
Dat dit witte, origineel Nederlandse exemplaar nog altijd in goede gezondheid lijkt te verkeren, is heel bijzonder. Een liefhebbersauto is een Cuore namelijk niet bepaald en Japanners uit deze tijd zijn behoorlijk roestgevoelig. Alle lof dan ook voor de eigenaar, die het ding vorig jaar in bezit kreeg. Met z'n eerste registratie in december 1985 betreft het één van de allerlaatste Cuore's van deze lichting, want in dat jaar kwam z'n volledig nieuwe opvolger op de markt.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Opnieuw zoeken we voor €3.000 een beginnersauto, maar nu een verstandige

Praktijkverbruik Daihatsu Cuore: verdwenen zuinigheid

Fiat Cinquecento vs. drie Japanse kleintjes - Uit de Oude Doos

Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000



