AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
In detail: Honda CR-V
Nadat eerder tot ongenoegen van Honda al foto's van de nieuwe CR-V zijn uitgelekt, volgt nu de officiële informatie over de nieuwe SUV.
Nadat eerder tot ongenoegen van Honda al foto's van de nieuwe CR-V zijn uitgelekt, volgt nu de officiële informatie over de nieuwe SUV.
Honda toont op de Autosalon van Parijs de geheel nieuwe CR-V. Honda zegt dat die een rijbeleving biedt die gelijk staat aan een auto in het D-segment. Daarvoor is in vergelijking tot de vorige CR-V het zwaartepunt 3,5 centimeter omlaag gebracht en staan de wielen voortaan drie centimeter verder uit elkaar. De rij-eigenschappen gaan hiermee flink vooruit. Een nieuw 4WD-systeem zorgt er voor dat er twintig procent meer koppel naar de wielen wordt overgebracht.
Volgens Honda geeft de vorm van de achterste zijruiten de CR-V een coupé-achtige vorm. Verder zijn er een dubbele grille en een grote voorbumper die de auto een krachtig aanzien moeten geven. Daarvoor zorgen ook de 17 of 18 inch wielen. Aan de achterzijde is het reservewiel van de achterklep verdwenen. Die vindt voortaan een plaats onder de vloer van de bagageruimte.
De nieuwe Honda CR-V kent zaken als meedraaiende koplampen, een adaptieve cruise control en een systeem dat er bij een dreigend ongeluk voor zorgt dat de remmen extra hun best doen en dat de gordels worden aangetrokken. Op de topversies is een panoramisch glazen dak aanwezig.
De CR-V is bij zijn komst, begin volgend jaar, leverbaar met de bekende 2,2-liter dieselmotor met 140 pk. Ook is er een geheel nieuwe 2,0-liter benzinemotor. Die heeft de 1,8-liter-VTEC uit de Civic als basis. De 2,0-liter levert 150 pk en een maximaal koppel van 190 Nm. Honda belooft een wat gunstiger verbruik dan de huidige 2,0-liter en ook de prestaties nemen toe. Zo kan de nieuwe CR-V met de benzinemotor in 10,2 seconden van 0 naar 100 terwijl de oude dat in 10,8 seconden doet.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Honda viert 30 jaar CR-V met pyjamafeestje
Honda CR-V 1.6 i-DTEC – 2014 – 267.647 km – Klokje Rond
Duurtest
Zo komt de Honda CR-V uit de 100.000-kilometertest van AutoBild
Nieuws
Maximale veiligheidsscore voor Toyota C-HR, Honda CR-V en elektrische Nio EL6
Nieuws