In detail: gefacelifte Isuzu D-Max

Ook Nederlandse prijzen bekend

Isuzu D-Max Facelift 2017
Isuzu D-Max Facelift 2017Isuzu D-Max Facelift 2017Isuzu D-Max Facelift 2017Isuzu D-Max Facelift 2017Isuzu D-Max Facelift 2017Isuzu D-Max Facelift 2017Isuzu D-Max Facelift 2017Isuzu D-Max

Vorig jaar maakten we al digitaal kennis met de gefacelifte Isuzu D-Max. Nu is ook alle voor de Nederlandse markt relevante informatie beschikbaar.

De in 2012 gelanceerde Isuzu D-Max laat zich het best typeren als een nuchter werkpaard, dat auto's als de Mitsubishi L200 en Toyota Hilux als directe rivalen heeft. In november vorig jaar werd de pick-up aan een subtiele facelift onderworpen. Nu komt deze bijgepunte D-Max ook op Nederlandse bodem beschikbaar.

Het design van de D-Max blijft nagenoeg identiek aan dat van het vijf jaar geleden gepresenteerde origineel. De koplampen zijn ronder vormgegeven en hebben ter hoogte van de grille een inkeping. Het vele chroom blijft een kenmerk van de Japanner. De achterlichtunits zijn voortaan uitgerust met led-techniek.

Groter nieuws vinden we onder de kap. De 165 pk sterke 2,5-liter viercilinder dieselmotor wordt vervangen door een kleiner, 1,9-liter groot exemplaar dat 1 pk aan kracht inlevert ten opzichte van z'n voorganger maar wel aan de Euro 6-normen voldoet. Het maximum koppel van 360 Nm is beschikbaar tussen 2.000 en 2.500 tpm. De kleinere krachtbron zorgt er mede voor dat het gewicht van de D-Max met zo'n 60 kilo afneemt. Het trekvermogen ligt op 3,5 ton. In de laadbak kan 1 ton aan spul meegezeuld worden. De nieuwe turbodiesel valt te koppelen aan een nieuwe, handgeschakelde zesbak. Ook een nieuw zestrapsautomaat is leverbaar; deze vervangt zijn voorganger met vijf verzetten.

In het interieur monteert Isuzu een hertekende middenconsole en een nieuw instrumentarium. Ook een startknop is nieuw, voorheen moest de D-Max met een sleutel tot leven werden gewekt. Optioneel is keyless-entry leverbaar. Voor de D-Max maken tevens nieuwe veiligheidssystemen als Hill Descent Control en Hill Start Assist deel uit van de bijpuntsessie.

Prijzen

De achterwielaangedreven Single Cab kent een vanafprijs van € 31.696,60. Dezelfde variant met vierwielaandrijving moet € 36.457 opbrengen. Let wel, dit zijn prijzen inclusief BTW en BPM. Beide versies zijn uitgerust met een handbak. Voor een overzicht van alle prijzen verwijzen we je graag door naar afbeelding 9.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.