In detail: Citroën C1 facelift
Citroën toont volgende week op het salon in Brussel de vernieuwde C1. Vanaf maart verschijnt de auto bij de dealers. Uiterlijk is die vooral te herkennen aan een licht gewijzigde neus met dagrijverlichting à la de DS3. Dat is standaard vanaf het tweede uitrustingsniveau. Verder claimt Citroën dat de motorkap wat korter is geworden. Aan de achterzijde is de glazen achterklep voortaan voorzien van het Citroën-logo. Verder wordt er gewag gemaakt van twee nieuwe typen wieldoppen.
De CO2-uitstoot van de 68 pk sterke driecilinder is verlaagd naar 99 gr/km, dat is vier gram minder dan voorheen. Hierdoor valt de C1 tot 1 juli 2013 onder het bijtellingstarief van 14 procent. Nieuw aan de C1 is verder een geautomatiseerde handbak, die in de Citroën EGS heet. In combinatie met de driecilinder stoot die 104 gr/km uit. De versnellingsbak kan worden bediend middels knoppen op het stuur.
In de vernieuwde C1 zijn de stuurbekrachtiging en de schokdempers opnieuw afgestemd. Bovendien is de carrosserie voortaan wat stijver. Afhankelijk van de versie is de C1 uitgerust met een noodstopassistent, ESP en een Isofix-aansluiting. Verder is er een palet nieuwe kleuren. Daaronder is dit, van de DS3 bekende Boticelli-blauw. Verder zijn er kleuren met de namen Scarlet rood, Tritium geel, Electra blauw, Lippizaner wit, Caldera zwart en twee soorten grijs. Vanaf het tweede uitrustingsniveau heeft de C1 bovendien een verchroomde rand om de grille.
Binnenin is is er nieuwe bekleding met keuze uit twee kleuren. Ook op het dashboard en de deurbekleding zijn er nieuwe kleuren. De versie met automaat heeft verder een nieuw stuurwiel en de C1's met handbak krijgen een nieuwe pookknop. Ook is er vanaf het tweede uitrustingsniveau de radio/CD-speler met twee extra speakers. Als optie is er de zogeheten Connecting Box. Een nieuwe optie is bekleding in een combinatie van leder en alcantara.