In detail: Alpine A110 Pure en Légende

Ook A110 GT4 gepresenteerd

Alpine A110 Pure, Légende en GT4
Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4Alpine A110 Pure, Légende en GT4
Alpine geeft meer informatie vrij van de nieuwe A110-versies die het merk aan zijn leveringsgamma toevoegt. Daarnaast maken we kennis met de A110 als GT4-racer.

Eerder liet Alpine al kleine brokjes informatie los over de Pure en Légende, nieuwe uitvoeringen van de A110. Op technisch vlak verschillen ze niet van de reguliere A110 en dat betekent dat ook hier een 252 pk sterke 1,8-liter viercilinder-turbomotor dienst doet als krachtcentrale. Dat aan een zeventrapsautomaat gekoppelde blok is dus identiek. Verschillen zitten hem in de aankleding en 'filosofie'.

De A110 Pure is namelijk een lichtere en meer op prestaties georiënteerde variant van het stel. Volgens Alpine is deze nieuwe variant meer dan zijn nieuwe broertje ontworpen voor 'bergachtige wegen'. De Pure staat op speciale 18-inchwielen en krijgt onder andere speciale lichtgewicht Sabelt-sportstoelen mee. Het totaalgewicht komt onder de 1.100 kilo te liggen. Het interieur is aangekleed met carbon en leer/microvezel. Mode Selector is standaard en daarmee kan de A110 worden ingesteld in de modi Normal, Sport en Track. Klimaatyregeling, ledkoplampen en -achterlichten en navigatie zijn tevens standaard. Optioneel levert Alpine op de Pure zaken als Brembo-remmerij, een ander uitlaatsysteem, 18-inch lichtmetaal, comfortstoelen, parkeersensoren voor en achter, een achteruitrijcamera en diverse audiosystemen.

Légende

De Légende is de meer op comfort gerichte variant van het stel. Deze nieuwe variant krijgt zesvoudig verstelbare Sabelt-stoelen, leren bekleding en carbon details mee. Ook zijn speciale two-tone wielen beschikbaar. De Légende is verder uit te rusten met een Focal-audiosystem, een sportuitlaatsysteem, navigatie en stoelverwarming.

Alpine meldt verder dat er drie nieuwe lakkleuren aan het leveringsgamma worden toegevoegd: Blanc Irisé, Bleu Abysse en Gris Tonner.

A110 GT4

Dan is er de A110 GT4, een niet-straatlegale circuitracer die is voorzien van uitgebreide aerodynamische aanpassingen. De GT4 is ontwikkeld door Signatech, het bedrijf dat de bouw en verkoop van de racer voor zijn rekening neemt. Signatech organiseert ook de A110 Cup-klasse. De GT4 is voorzien van aangepaste veren, andere dempers, Brembo-raceremmen, speciale banden, een achterspoiler, een frontsplitter, een sequentiële racetransmissie en een aangepaste variant van de geblazen 1.8. Een veiligheidskooi, brandblusser en racestoel zijn natuurlijk aanwezig om de auto aan de reglementen te laten voldoen.

In de eerste helft van dit jaar zijn een klein aantal A110's GT4 al tijdens diverse evenementen te zien, al gaat de auto pas in productie voor het raceseizoen van 2019.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.