Alpine A110

Roder

Gebruiker
Daar is 'ie dan!

vg0yp19b1z7f_800.jpg

7e8y10jb6km5_800.jpg

Media.renault.nl zei:
De naam A110 verwijst naar de tijdloze principes die van de “Berlinette” een groot succes hebben gemaakt, zoals een bijzonder laag gewicht, een wendbaar rijgedrag en compacte afmetingen.

De nieuwe Alpine A110 heeft een geheel eigen chassis en carrosserie van aluminium voor optimale gewichtsbesparing en wendbaarheid.

Alpine maakt de belangrijkste details van de nieuwe A110 bekend tijdens de persconferentie op de Autosalon van Genève.

Wanneer: 7 maart, 13:15 uur
Waar: Hal 4, Alpine stand, Autosalon van Genève
Wie: Michael van der Sande, Managing Director Alpine
David Twohig, Chief Engineer Alpine

Blog.Renault.com zei:
It was a huge expectation for several years, it’s now a reality: the name of the new Alpine will be A110, as a reference for its glorious past. Alpine just unveiled the first two pictures of its brand new model before to meet the public at Geneva.
Geneva, land of the new A110

Michael van der Sande, Deputy Director of Alpine gave earlier few clues about the new Alpine. Today Alpine goes few steps ahead.

With those two pictures, Alpine invite you for the Geneva International Motor Show. If you can admire the new Alpine with a blue Alpine, needless to say that the Alpine booth will welcome the new A110 with “solar white” or “deep black”.

Live the Alpine press conference with us

The Alpine press conference that will introduce in world premiere the new A110 will be live-broadcasted on our Youtube channel and our Alpine Facebook page from March 7, starting at 1.15pm (CET)

C5vmvpEXMAE_XAY.jpg

Roder

Gebruiker
Aangezien updaten blijkbaar niet werkt:

C5vnXgyWAAEyKV4.jpg:large

OT: Prachtig! Gelukkig weinig veranderd ten opzichte van de conceptcar. Kan niet wachten tot hij rondrijdt!

Roder

Gebruiker
Voor degene die geïnteresseerd is in het interieur:

Alpine-AS110-A110-Viree-nocturne-showroom-7-fevrier-2017-Team-24.jpeg

Oftewel, bijna gelijk aan dat van de Vision:

ren_alpine_rra51.jpg

Wouter82

Moderator

Mooie, maar weinig opzienbarende auto m.i. En (dus) gelukkig ook vrij van al te rare designfratsen. Ben wel benieuwd welke doelgroep beoogd wordt.

De Schaduw

Gebruiker
Mooi ding wel.
Toch wat kritiek: Ik vind de zijkant net iets te veel oplopen. Je zou ook kunnen zeggen dat de auto achter net iets lager zou moeten liggen. Daarnaast vind ik de wielen ook wel erg groot.

brg

Gebruiker
Je kan niet zeggen dat je de Audi TT en Peugeot RCZ op elke straathoek tegenkomt.
Zo zal ook deze Alpine een rariteit blijven.

Roder

Gebruiker
Al laten de eerste 1955 reeds gereserveerde exemplaren zien dat er wel degelijk animo voor is;)

DeeTwee

Gebruiker
Wat een supergaaf ding! Velgen vind ik inderdaad ook iets te groot, en de -historisch verantwoorde- inham in de flank wat te groot en opvallend. Al valt dat vooral op van opzij gezien, dus het kan de lichtval zijn.

Maar al met al: hulde! Zijn er al technische specificaties? Ik hoop vooral niet te zwaar en niet teveel elektronische meuk, dan hoeft (kan) er ook niet zo'n astronomisch hoog vermogen in, blijft het gewoon een leuke enigszins betaalbare auto...Ik lees op autoweek.nl iets over een geblazen viercilinder, dus het komt goed denk ik :)

Roder

Gebruiker
Een 1.8TCe, met 250-300pk, naar het schijnt. Zou een 'Alpine only' motor zijn maar dat betwijfel ik.

buitengaats

Gebruiker
Zou tof zijn als ze niet de makkelijke weg kiezen en de aandrijflijn van de Clio RS erin mikken.

Verder best een mooi ding, het retro-gehalte valt me ook mee. Hopelijk niet meer dan 1000 kg en met handbak...

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Mooie auto, al vind ik het jammer dat er na de prototypes en honderden plaagfoto's geen verrassingen meer zijn. Dat laat onverlet dat het een prachtige auto is met dikke derrière, bij het front mis ik nog wat, maar ik weet niet precies wat, wellicht een beetje diepte. Maar goed, het is natuurlijk fantastisch dat Renault zo'n auto in productie heeft genomen op een moment dat de sportauto het niet gemakkelijk heeft en de auto daarbij niet met een Renault-saus heeft overgoten, maar er een echte Alpine van heeft gemaakt. Dit zal natuurlijk nooit de aantallen gaan halen van een Porsche, maar voor de liefhebber is het een prachtige auto. Een Porsche is voor iedereen: voor liefhebbers, maar ook voor mensen zonder historisch besef.

adinsx

Gebruiker
Ook hier weinig verrassing, maar wel veel enthousiasme. Erg mooi model gevonden en wat D-C ook al zegt, niet een Renaultsausje erover, maar een echte Alpine.

Op naar 7 maart te Genève :T

Total Loss

Gebruiker
Een nieuwe Coupe is altijd iets goeds, dus helemaal prima.
De uitvoering zelf is nu niet echt spectaculair, zeg maar gerust erg gewoontjes, nu helpt het ook niet dat we hem natuurlijk ook al jaren langs zien komen. Zal verder ongetwijfeld veel te duur worden en dus een zeldzaamheid blijven.

Quatrelle

Gebruiker
wow, wat gaaf zeg! En in die kleur ook schitterend!

Lang geleden dat ik een nwe auto mlooi vond. Maar zal wel komen door de retro trekjes die ik er in zie.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Dat Alpine niet naar de Toyota zal hebben gekeken sluit niet uit dat de Alpine iemand aan de Toyota kan doen denken.

Boppie

Gebruiker
Niets meer en niets minder. Ik zie gewoon trekjes van een T20. Overigens niets om je voor te schamen.

Fantomas

Gebruiker
Schitterende auto! Ik denk dat ik 'em in het wit nog mooier zal vinden. Zeer benieuwd naar de technische specificaties en natuurlijk de prijs. Zo'n 65 mille?

Vezes

Gebruiker
Wat een onwijs gaaf ding vind ik het, ondanks dat de verrassing er inmiddels wel vanaf is. Erg jammer alleen van die losstaande tablet.

Roder zei:
Een 1.8TCe, met 250-300pk, naar het schijnt. Zou een 'Alpine only' motor zijn maar dat betwijfel ik.

Ja klinkt mij ook vreemd in de oren inderdaad, al stond er op Carscoops dat de Mégane IV RS (toch de meest waarschijnlijke auto van dat blok) een tweeliter mee gaat krijgen. We gaan het zien...

adinsx

Gebruiker
Nope, 7 maart met de persconferentie krijgen we dat te horen. Ik zal dit topic open zetten op mijn telefoon en direct even wat foto's en specs plaatsen zodra ze het gepresenteerd hebben.

Overigens, de livestream kun je natuurlijk ook gewoon volgen.

Alpine maakt de belangrijkste details van de nieuwe A110 bekend tijdens de persconferentie op de Autosalon van Genève.

Wanneer: 7 maart, 13:15 uur
Waar: Hal 4, Alpine stand, Autosalon van Genève
Wie: Michael van der Sande, Managing Director Alpine
David Twohig, Chief Engineer Alpine

The Alpine press conference that will introduce in world premiere the new A110 will be live-broadcasted on our Youtube channel and our Alpine Facebook page from March 7, starting at 1.15pm (CET)

straatos

Gebruiker
Een decimeter te breed van achteren; dat oog niet lekker driekwart van voren. En de velgen mogen 1-2 inches kleiner qua diameter. Dan zie je tenminste ook wat band.

Dave R1517

Gebruiker
Hele mooie auto, maar ik moet straatos wel gelijk geven. Iets minder breed en een maatje kleinere wielen zouden de auto goed doen. Ach, wellicht komt er na deze eerste "1800" ook nog een "1200" variant, net zoals bij de eerste A110 de "V85" versie met 1300 uit de R12 de meest verkochte versie werd. ;)

Roder

Gebruiker
straatos zei:
Een decimeter te breed van achteren; dat oog niet lekker driekwart van voren. En de velgen mogen 1-2 inches kleiner qua diameter. Dan zie je tenminste ook wat band.

Sure, een sportauto smaller dan een Clio...
Gelukkig leven we niet meer in 1970 en hebben auto's modern velgendesign, in plaats van nostalgische ballonbanden;)

Nico GTR

Gebruiker
Toch mag die nog wel een cm of 2 a 3 omlaag. Wel een goede Öhlins set of iets dergelijks uiteraard.

straatos

Gebruiker
Roder zei:
straatos zei:

Gelukkig leven we niet meer in 1970 en hebben auto's modern velgendesign, in plaats van nostalgische ballonbanden;)

I luvvvv ballonbanden... (op deep-dish rims)

Alpine-a110-1600s-profil.jpg

straatos

Gebruiker
Roder zei:
Op een klassieker, ja. Moderne auto's horen mooie (grote) velgen te hebben;)

Mwoah.... Ik vind de grote velgen met een plakje rubber onzinnig geworden.
Misschien kan iemand proberen die ouwe Alpine wielen onder de nieuwe A110 te fotoshoppen... Wel ff op juiste diameter zetten.

648x415_croquis-nouvelle-alpine.jpg

adinsx

Gebruiker
Ik heb een tijdje zitten spelen met de originele foto's omdat die lekker groot zijn. In negatief gezet in Paint om zo de bandenmaat te kunnen lezen op de want van de band. Valt nog niet mee, maar het zijn sowieso (natuurlijk) Michelin-banden. PilotSport4 of Supersport. De maat voor lijkt op 205/40R18 of R19, maar veel groter is het echt niet.

Ik vind het zéker niet mistaan, al kunnen we er ook wel vanuit gaan dat dit de optionele wielen zijn.

Roder

Gebruiker
adinsx zei:
Ik heb een tijdje zitten spelen met de originele foto's omdat die lekker groot zijn. In negatief gezet in Paint om zo de bandenmaat te kunnen lezen op de want van de band

Painto_O...

De Vision staat trouwens op 225/35 19 voor. Achter weet ik niet.

adinsx

Gebruiker
:) Ja erg hè, werkpc valt niets op te installeren, dus dan maar paint. :T
Voor wie Photoshop heeft, ga je gang. Anders onderneem ik vanavond een nieuwe poging in Photoshop op de laptop thuis.
Anderzijds, ik kan ook dinsdagochtend even gaan 'loeren' want de auto zal wel niet meer onder een doek staan op de stand van Alpine (y)

Roder

Gebruiker
adinsx zei:
:) Ja erg hè, werkpc valt niets op te installeren, dus dan maar paint. :T
Voor wie Photoshop heeft, ga je gang. Anders onderneem ik vanavond een nieuwe poging in Photoshop op de laptop thuis.
Anderzijds, ik kan ook dinsdagochtend even gaan 'loeren' want de auto zal wel niet meer onder een doek staan op de stand van Alpine (y)

Ik ga zo misschien wel even kijken.

A110 bekijken lijkt me na 13:15 pas mogelijk, even een paar uurtjes wachten dus;)

De Schaduw

Gebruiker
straatos zei:
Roder zei:
straatos zei:

I luvvvv ballonbanden... (op deep-dish rims)

Wat een snoepie he...

adinsx

Gebruiker
Dat weet ik zo net nog niet. De Clio IV stond ook zonder doeken er over in Parijs destijds. Gezien de buitenkant al is onthuld kan het maar zo zijn dat de A110 niet meer onder een doek staat, maar wel afgeschermd. Maar... dat weten we dinsdagochtend ;)

adinsx

Gebruiker
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Aan het formaat van de remklauw te zien, is 18 inch toch wel het minimum.

Nog even een frisse blik er op geworpen:
https://media.renault.com/media/images/high/87779_1_5.aspx?PrimaryBrandID=
https://media.renault.com/media/images/high/87780_1_5.aspx?PrimaryBrandID=

Ik kom tot 205 breed voor, de hoogtemaat is lastig, en dan lijkt er toch R20 te staan.

straatos

Gebruiker
Aan het formaat van de remklauw te zien, is 18 inch toch wel het minimum.
adinsx zei:
Ik kom tot 205 breed voor, de hoogtemaat is lastig, en dan lijkt er toch R20 te staan.

Dan maar kleinere remschijven. Als de A110 zo licht is, heb je geen LP diameter schijven nodig. Of (kleinere) carbon schijven gebruiken. Ook kan je als bij de Alfasud de schijven verderop de as zetten. Alles om maar kleinere diameter velgen eronder te kunnen zetten. 14 inch of zo, dan heb je 6 inch aan extra rubber die eronder kunnen.

Roder

Gebruiker
Tuurlijk, laten we de veiligheid verminderen omdat er dan pre-historische banden op kunnen. Gelukkig werk je niet bij Alpine/Renault;)

En 14 inch, dat is tegenwoordig zelfs amper op een A-segmeter te krijgen... Je loopt wat achter:p

opdegrens

Gebruiker
@ adinsx

Amice, ik begrijp dat je naar Geneve gaat ?
Zou je de heren eens willen vragen, nu ze toch klaar zijn met de A110, wanneer ze eindelijk eens met een oplossing komen voor de motor problematiek van de Megane en Kadjar ?
Mijn dank is groot.

adinsx

Gebruiker
Klopt ja. Stuur nog even in PM de exacte omschrijving (type motor, want was het nou de TCe100 zoals jij hem hebt of ook de TCe130?). Overigens zijn er denk ik weinig technici, maar wel mijn PR-contact. Ik gooi een balletje op (y)

Bovenaan