In beeld: gefacelifte BMW M4
Ook spierbundel met frisse looks
De in 2013 gelanceerde 4-serie, de opvolger van de 3-serie Coupé en Convertible, is alweer even onder ons. Eerder deze week ging de 4-serie-familie, bestaande uit de Coupé, Convertible én Gran Coupé, onder het mes. De M4 hebben we niet eerder op het podium getild, tot vandaag.
De vernieuwde M4 Coupé en Convertible zijn te herkennen aan de nu standaard aanwezige adaptieve led-koplampen, exemplaren met een 'hexagonale' indeling. Ook aan de achterzijde nemen we led-units waar.
Op motorisch vlak blijft alles bij het oude. Opnieuw doet de 431 pk en 550 Nm sterke 3,0-liter zes-in-lijn dienst als kloppend hart. In de Coupé met handbak is deze goed voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 4,3 seconden. Wie de automaat bestelt, klaart het klusje in 4,1 seconden. Voor de Convertible liggen die waarden op 4,6 en 4,4 tellen. Het gemiddeld verbruik ligt, afhankelijk van de uitvoering, op 9,1 tot 8,3 l/100 km.
Ook in het interieur zijn kleine wijzigingen doorgevoerd. De voorstoelen zijn voorzien van verlichte M-emblemen en BMW past meer chroom en fraaiere stiksels toe in de werkplek van de M4's. Het ConnectedDrive navigatiepakket behoort vanaf heden tot de standaarduitrusting. Liefhebbers van nóg meer vermogen kunnen opnieuw opteren voor het Competition Package, een pakket waarmee de M4 450 pk sterk wordt.