AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
IMSA helpt de exhibitionisten
13
Tuner IMSA had weer eens zin in een nieuw tuningsproject en koos de Lamborghini Murciélago Roadster als basis. De creatie is niet bepaald geschikt voor de aandachtsschuwe mensen onder ons.
Dat komt allereerst al door de knaloranje kleur, waarmee je zelfs in Monaco de aandacht op je vestigt. Ook in het interieur keert het oranje thema nadrukkelijk terug. Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, heeft IMSA ook werk gemaakt van een uitgebreide bodykit. Naast een flinke achterspoiler bestaat die uit zwart lichtmetaal, een aangepaste voorbumper, dikke skirts en een diffusor achter.
Het is niet slechts uiterlijk vertoon, want IMSA's Murciélago is ook daadwerkelijk sneller dan de standaard auto. De 6,5-liter V12 krijgt er door een aangepast motormanagement en andere fijnslijperij 68 pk bij, waardoor het vermogen op een respectabele 708 pk uitkomt. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 3,3 seconden, wat 0,1 seconde sneller is dan 'af fabriek'. De topsnelheid stijgt naar 350 kilometer per uur. Kortom, de exhibitionisten onder de rijken kunnen zich zonder aarzeling melden bij IMSA.
Het is niet slechts uiterlijk vertoon, want IMSA's Murciélago is ook daadwerkelijk sneller dan de standaard auto. De 6,5-liter V12 krijgt er door een aangepast motormanagement en andere fijnslijperij 68 pk bij, waardoor het vermogen op een respectabele 708 pk uitkomt. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 3,3 seconden, wat 0,1 seconde sneller is dan 'af fabriek'. De topsnelheid stijgt naar 350 kilometer per uur. Kortom, de exhibitionisten onder de rijken kunnen zich zonder aarzeling melden bij IMSA.