AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lamborghini Murciélago LP670-4 SV heeft prijs
14
Dat de Lamborghini Murciélago LP670-4 Superveloce een indrukwekkende auto is, staat als een paal boven water. Maar wat kost zo'n super-Murciélago nou eigenlijk?
Nou, de ultieme Murciélago (als we de Reventon even niet meerekenen) kost 510.736 euro. Heel erg exclusief wordt de auto niet, want Lamborghini wil 350 exemplaren op de weg zetten. De LP670-4 SV heeft 30 pk meer dan de LP640 en het gewicht ligt 110 kilogram lager.
De ingenieurs hebben zich lekker uitgeleefd op de auto. Zo is er een nieuwe voorspoiler van koolstofvezel en zijn er extra luchtopeningen voor de remklauwen. De koper kan kiezen uit twee Aeropacks met naar keuze een grote of een kleine achterspoiler. De interieurarchitecten hebben rijkelijk gebruikgemaakt van alcantara. Alle exterieurdelen behalve het dak en de deuren zijn gemaakt uit composieten van koolstofvezel. Mede hierdoor heeft de LP670-4 SV een extra torsiestijfheid van 12 procent.
De prestaties zijn indrukwekkend. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,2 seconden en de topsnelheid bedraagt 342 kilometer per uur. Met de speciale carbon achterspoiler is dit 'slechts' 337 kilometer per uur.
Zijn er dan helemaal geen nadelen? Toch wel, je zult geen vrienden worden met Al Gore. De CO2-uitstoot bedraagt namelijk 480 gram per kilometer en het gemiddeld verbruik ligt bij een fluwelen gasvoet op 20,6 liter per 100 kilometer. Lamborghini staat bij de AutoRAI op de stand van Hessing.
De ingenieurs hebben zich lekker uitgeleefd op de auto. Zo is er een nieuwe voorspoiler van koolstofvezel en zijn er extra luchtopeningen voor de remklauwen. De koper kan kiezen uit twee Aeropacks met naar keuze een grote of een kleine achterspoiler. De interieurarchitecten hebben rijkelijk gebruikgemaakt van alcantara. Alle exterieurdelen behalve het dak en de deuren zijn gemaakt uit composieten van koolstofvezel. Mede hierdoor heeft de LP670-4 SV een extra torsiestijfheid van 12 procent.
De prestaties zijn indrukwekkend. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,2 seconden en de topsnelheid bedraagt 342 kilometer per uur. Met de speciale carbon achterspoiler is dit 'slechts' 337 kilometer per uur.
Zijn er dan helemaal geen nadelen? Toch wel, je zult geen vrienden worden met Al Gore. De CO2-uitstoot bedraagt namelijk 480 gram per kilometer en het gemiddeld verbruik ligt bij een fluwelen gasvoet op 20,6 liter per 100 kilometer. Lamborghini staat bij de AutoRAI op de stand van Hessing.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Lees ook

Mitsubishi Colt is terug: goed voorbeeld doet goed volgen
Op Zoek Naar

Voor €10.000 geniet je van open rijden met deze klassieke cabriolets
Nieuws

Jeep Wagoneer (1978) - In het Wild
Autovakantie

Dit kost je reis naar Barcelona aan tol
Nieuws

'Tesla plant tweede Europese gigafactory in Spanje'
Nieuws

VinFast VF3 is nieuwe budget-EV 'voor de massa'
Lezersreacties (14) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.