Hyundai overweegt luxe-merk

Hyundai overweegt luxe-merk
Hyundai wil hogerop. Daarom overwegen de Koreanen een luxe-merk à la Lexus op te richten.
Hyundai wil hogerop. Daarom overwegen de Koreanen een luxe-merk à la Lexus op te richten.
Hyundai komt in 2007 met een achterwielaangedreven luxe limousine voor de Amerikaanse markt. Het merk wil hiermee bekijken of er markt is voor een dure variant van Hyundai. De Koreanen willen naar voorbeeld van Lexus, Infinity en Acura - luxe-merken van Toyota, Nissan en Honda - een merk voor het topsegment lanceren. Het is nog niet bekend of Hyundai ook overweegt het nieuwe merk naar Europa te halen. De grootste Hyundai die op het moment te koop is, heet Centennial en is voorzien van een 4,5-liter V8 motor. Die auto is niet voor de Europese markt bestemd.

Overigens zitten de Amerikaanse dealers niet te wachten op een prestige-limo van Hyundai. Zij zien meer in een pick-up, die daar een stuk gemakkelijker te verkopen is.

PRIVATE LEASE Hyundai