Hyundai Ioniq in drie smaken
Keuzes, keuzes...
Hyundai heeft met de Ioniq de eerste productieauto op zijn naam staan die zowel als hybride, plug-inhybride en volledig elektrische uitvoering te krijgen is. Een versie met alleen een brandstofmotor kun je op je buik schrijven, en juist daar is het Hyundai om te doen: een volledig elektro-aanbod. Er valt veel te kiezen, maar waar ga je nu eigenlijk voor?
De Hybrid heeft een totaalvermogen van 141 pk en 265 Nm. Onder de kap vind je een 43,5 pk sterke elektromotor, gekoppeld aan een GDI-brandstofmotor. De topsnelheid ligt op 185 km/h en de CO2-uitstoot is 79 g/km.
De Plug-in - de Ioniq met stekker dus - is eveneens 141 pk sterk, maar komt dankzij een groter accupakket 50 kilometer ver op volledig elektrische kracht. De CO2-uitstoot ligt op 32 gram per kilometer.
De Electric is de volledig elektrische versie die 120 pk en 295 Nm levert. De actieradius ligt op een zeer acceptabele 250 kilometer. Wel moet je genoegen nemen met een topsnelheid van 165 km/h. Houd rekening met 4 procent bijtelling!
De Hybrid en Electric verschijnen deze zomer bij de dealers, de Plug-in volgt later. Stel dat je nú al kiezen kon, welke variant nam je dan mee naar huis?