AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hybride Porsche: meegereden!
Porsche werkt samen met Volkswagen en Audi aan een hybride aandrijflijn voor hun SUV's. Meeliftend op de groene golf die door autoland spoelt, heeft de Duitse sportwagenfabrikantvoor ons vandaag alvast een tipje van de sluier opgelicht.
Weliswaar op de rollenbank, maar toch, hebben we de direct ingespoten Cayenne met hybridetechniek kunnen uitproberen. De aandrijflijn met ingenieus koppelingssysteem functioneert al opmerkelijk geciviliseerd voor een prototype. En ook de verbruikscijfers die we wisten te realiseren, waren (hoewel natuurlijk nog laboratoriumwaarden) niet onaardig, een gemiddelde van 9,6 liter per 100 km. Hoe de auto zich met zijn gewijzigde stuurinrichting en 150 kg hogere gewicht zich in de praktijk gedraagt, is nog gissen. De eerste indruk die we als passagier op de testbaan in Weissach opdeden was veelbelovend voor een auto waar nog het nodige aan moet gebeuren voordat hij (volgens Porsche) pas tegen het eind van het decennium op de markt komt.
Een uitgebreid verslag over het rijden met de Porsche Cayenne hybride leest u binnenkort in AutoWeek.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
Porsche Cayenne Turbo GT wordt elektrisch: Op naar de 1.000 pk
Nieuws
Elektrische Porsche Cayenne Coupé bijna ongecamoufleerd op pad
Nieuws
De Porsche Cayenne krijgt drie opvolgers, en dit is de derde
Porsche Cayenne Diesel – 2012 – 458.041 km - Klokje rond
Nieuws