Hybride Porsche 911 blijkt duidelijk sneller op Nürburgring
Onthulling 28 mei
Later deze maand gaat het doek van de gefacelifte 992-generatie van de Porsche 911. De komst van een hybride aandrijflijn is daarbij groot nieuws. We krijgen alvast wat veelbelovend nieuws over die hybride Porsche 911.
Het zal voor sommigen vast even wennen zijn, maar ook de Porsche 911 gaat aan de hybride aandrijving. Vanzelfsprekend worden niet in één klap alle versies geëlektrificeerd, maar het begin is er. Het is niet helemaal duidelijk om welke versie(s) het precies gaat en Porsche laat evenmin los hoe de aandrijflijn precies in elkaar steekt. In elk geval wordt nu wel duidelijk dat de hybride kracht voor een veel snellere rondetijd op de Nürburgring-Nordschleife zorgt.
De hybride Porsche 911 is in een tijd van 7:16.934 over het befaamde circuit in de Eifel gejaagd. Volgens Porsche is dat 8,7 seconden sneller dan een vergelijkbare versie van de huidige pre-facelift 992. Die zou dan een rondetijd van zo'n 7:25 moeten hebben neergezet. Porsche prijsde de GTS in 2021 aan met een dergelijke rondetijd, dus dat zou kunnen betekenen dat het om de GTS gaat. Jörg Bergmeister klokte de nieuwe tijd en zegt er het volgende over: “De nieuwe 911 is aanzienlijk sneller op het circuit. De auto heeft meer grip, aanzienlijk meer vermogen en de snelle gaspedaalrespons van de hybride aandrijflijn is een groot voordeel.”
Op 28 mei presenteert Porsche de gefacelifte 911, die onlangs nog even aan de hitte van Dubai is blootgesteld.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen