AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hummer H3R: Z06-spieren
Op de SEMA lijkt General Motors het milieu even een paar dagen te vergeten. Een van de belangrijkste bewijzen hiervan is de Hummer H3R.
Want voor de gelegenheid voorziet Hummer de H3 van de 7,0-liter V8 uit de Corvette Z06. De krachtcentrale is gekoppeld aan een viertrapsautomaat. Bij een dikke motor horen natuurlijk dikke wielen, en ook hier stelt de H3R niet teleur: standaard krijgt de auto 20-inch lichtmetaal mee, omhuld door 35-inch banden.
Binnenin zien we racekuipjes met vijfpuntsgordels, geborsteld aluminium en rubberen vloerbedekking in plaats van de stoffen matten. De achterste stoelen hebben de conversie naar de R-versie niet overleefd.
Net als z'n donor, de Corvette Z06, heeft de speciale Hummer vier uitlaatpijpen. Het merk monteert grotere remmen, een speciaal differentieel en betere schokdempers, zodat de auto ook bij een noodstop en het betere bochtenwerk te controleren is.
Binnenin zien we racekuipjes met vijfpuntsgordels, geborsteld aluminium en rubberen vloerbedekking in plaats van de stoffen matten. De achterste stoelen hebben de conversie naar de R-versie niet overleefd.
Net als z'n donor, de Corvette Z06, heeft de speciale Hummer vier uitlaatpijpen. Het merk monteert grotere remmen, een speciaal differentieel en betere schokdempers, zodat de auto ook bij een noodstop en het betere bochtenwerk te controleren is.
Slecht nieuws voor iedereen die enthousiast wordt bij het zien van deze beul: het betreft een concept-car, die nooit het productiestadium haalt.
Plaats een reactie