Honda Jazz als sportieve en sterkere RS

Tandje strakker

Honda Fit/Jazz RS

De RS-aanduiding ken je natuurlijk van auto's als de Ford Focus en diverse extra sportieve modellen van Audi en Porsche. Nu krijgt ook de hybride Honda Jazz een RS-versie, maar die wordt natuurlijk niet zo sportief als zijn naam wellicht doet vermoeden.

Honda introduceert in thuisland Japan een sportieve RS-versie van de daar Fit geheten Honda Jazz. De RS-versie van de Jazz waar Honda nu de eerste foto's van vrijgeeft is net als de hier alleen als e:HEV beschikbare versie een hybride. Details over de aandrijflijn geeft Honda nog niet vrij, al zegt het wel dat de Jazz RS 'een hoger motorvermogen' heeft en strakker moet sturen dan de reguliere versies.

Honda Fit/Jazz RS

Honda Jazz RS

De Jazz e:HEV heeft in Europa als Crossstar een grille met horizontale lamellen, de minder avontuurlijk uitgedoste versies krijgen een semi-dichte grille tussen de koplampen. De RS-versie krijgt een eigen exemplaar, compleet met sportiever ogend gaaswerk. Honda geeft de Jazz RS verder andere bumpers, schakelflippers waarmee je de mate van energierecuperatie kunt kiezen en links van het instrumentarium een knop waarmee je de rijmodus kiest. Honda zegt verder dat de Jazz RS een directere gasrespons heeft dan de reeds bekende versies van de auto.

In Nederland schopt de hybride Jazz e:HEV het tot een systeemvermogen van 109 pk. Zoals gezegd is nog niet bekend hoe krachtig de RS-versie is. Naast als Crossstar is de Jazz in Nederland als Comfort, Elegance en Executive te bestellen. Vooralsnog verwachten we de Jazz RS overigens niet hier op de markt. Zou jij wel te porren zijn voor een sportiever uitgedoste Jazz RS?

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (20) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.