Honda HR-V krijgt compleet nieuwe naamgenoot
Met een vleugje Kuga
Dat een auto zijn naam deelt met een ander model betekent niet direct dat ze identiek zijn. Honda bewijst dat binnenkort met de HR-V. Het merk haalt de HR-V namelijk naar de Verenigde Staten, maar daar is hij volledig anders dan het hier bekende model.
Met de vorig jaar op de internationale en dus ook Europese markt gebrachte HR-V brak de cross-over behoorlijk met zijn voorganger. Het nieuwe model heeft meer dna van een SUV in zich en heeft met zijn ietwat aflopende daklijn en hoge neus een geheel andere uitstraling. De ene HR-V is echter de andere niet. Zo verkoopt Honda in China twee elektrische versies van de auto met iets afwijkend design, maar met de Amerikaanse uitvoering gaat Honda een stapje verder.

Honda HR-V (Europa)
Honda geeft een tweetal designschetsen vrij waarmee het de komst van de HR-V naar de Amerikaanse markt aankondigt. Je hoeft bepaald geen HR-V-specialist te zijn om te zien dat de auto er daar compleet anders uit komt te zien dan de HR-V die Honda in Europa en Azië verkoopt. Geen enkel stukje plaatwerk lijkt uitwisselbaar. De Amerikaanse HR-V krijgt een een bijna Ford Kuga-achtige front met relatief hoog boven de grille geplaatste koplampen. Hoewel bepaalde designelementen op deze teaserschetsen ongetwijfeld zijn aangedikt is wel duidelijk dat het bumperwerk met zijn zwarte delen en relatief forse koelopeningen de HR-V een sportievere uitstraling moet geven.
Maar er zijn meer verschillen. De raampartij is anders van vorm. De Amerikaanse HR-V krijgt conventionele deurgrepen in de achterportieren in plaats van in de C-stijl verborgen exemplaren en ook aan de achterkant vertoont de 'USDM HR-V' geen enkele gelijkenis met zijn internationale broertje. We gaan er vooralsnog vanuit dat de Amerikaanse HR-V zijn technische basis deelt met het Europese model, al kan de Amerikaanse consument vast uit meer dan één aandrijflijn kiezen. De Amerikaanse HR-V beleeft waarschijnlijk nog in de eerste helft van dit jaar zijn publieksdebuut.
PRIVATE LEASE Honda HR-V
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties

Wim Brock kampeert het liefst met zijn A-Ford en Eccles-caravan

Italiaanse Aehra vindt Europese partner voor accu’s
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (10) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.