Honda CR-Z bijna klaar

Honda CR-Z concept 2009
Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009
Honda laat op de Tokyo Motor Show een nieuwe concept van de CR-Z zien. Deze coupé moet de Honda CRX opvolgen, de sportieve auto die Honda tot 1998 in het assortiment had.
Het productiemodel van de CR-Z wijkt nauwelijks af van de concept car op de beurs in Tokio. De Japanse lancering staat gepland voor februari 2010, de rest van de wereld zal niet veel later volgen. CR-Z staat voor Compact Renaissance Zero. De sportwagen is een leuk alternatief voor een Prius of een Insight – inderdaad: het is een hybride.
Het studiemodel uit 2007 zag er nog erg futuristisch uit, de concept uit 2009 oogt al veel realistischer. Het front is voorzien van kleinere meer rechthoekige koplampen, de spiegels zijn vervangen door grotere exemplaren en het Honda-embleem is kleiner uitgevoerd. Aan de achterkant zien we nu lichten die sterk doen denken aan de achterlichtpartij van de Insight en een diffusor. De uitlaatpijpjes steken niet meer prominent in het midden onder de auto uit, maar zijn weggewerkt achter de bumper.
Hint naar CRX
Gebleven is het glas tussen de achterlichten, een duidelijke hint naar de CRX. Het glas loopt niet, in tegenstelling tot het oudere studiemodel, door tot aan de achterbumper.
Het interieur uit de oude concept is compleet op de schop gegaan. Het resultaat ziet er productieklaar uit. Het stuur is vrijwel identiek aan dat van de Insight. Achter het stuur staat een grote toerenteller met in het midden een digitale snelheidsmeter.
Er is nog niet veel bekend over de aandrijflijn van de CR-Z, maar het ligt voor de hand dat de hybride sportwagen de aandrijflijn uit de Insight gaat gebruiken.

Lezersreacties (132)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.