Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Holden presenteert laatste échte Commodore

HSV zorgt voor knallend einde

15
Holden presenteert laatste échte Commodore
Holden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte CommodoreHolden presenteert laatste échte Commodore
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
1 februari 2017 om 10:02
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Holden geeft zelf ook toe dat de auto die we hier zien, de allerlaatste editie van de achterwielaangedreven, in Australië gebouwde Commodore is. 'Huistuner' HSV komt voor de gelegenheid met een nóg krachtiger variant.

Heel spannend is de modeljaarupdate van de Commodore niet. Holden schrapt hier en daar uitvoeringen en komt met wat nieuwe kleuren en een andere uitrusting. Ook verschijnen er de nodige special editions. De Holden Commodore voor modeljaar 2017 is evengoed groot nieuws, want het is dus de laatste échte Commodore voordat de auto wordt afgelost door een gelijknamige versie van de nieuwe Opel Insignia. Dat is overigens opvallend, want ook nu al voert Holden de Insignia als een compacter, voorwielaangedreven alternatief voor de Commodore.

Behalve z'n grote V6- en V8 motoren plus uitbundige uiterlijk valt de Commodore op door het uiteenlopend aantal carrosserievarianten. Behalve een sedan en een stationwagen is de auto er namelijk ook als 'Ute', een tweedeurs pick-up. Die typisch Australische auto krijgt vooralsnog geen opvolger. Holden verwacht dat de vraag voor de allerlaatste traditionele Commodore groot zal zijn en adviseert potentiële klanten dan ook om hun bestelling uiterlijk in april te plaatsen. Wie daarna tekent, moet maar afwachten of de auto nog gebouwd kan worden.

Wie de 413 pk van de 6,2-liter V8 in Holdens topmodel SS-V maar magertjes vindt, kan bij HSV aankloppen voor de GTS-R W1. Deze uitsmijter van een jarenlange historie van sportieve top-Holdens trekt niet minder dan 644 pk en 815 Nm uit z'n LS9-V8. Voor extra spektakel wordt dat monsterachtige blok bovendien gecombineerd met een handgeschakelde zesbak. Uiteraard is de GTS-R W1 er ook als Maloo, de pick-up. Sla je slag nu het nog kan!

  • Lees meer over supercars en sportscars
Supercars & Sportscars

Lezersreacties (15) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden