AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Getunede Vette en GTO
General Motors ontbreekt op de Sema show evenmin en laat twee bijzondere versies zien, een speciale Corvette met 350 pk en een supersnelle Pontiac GTO met niet minder dan 575 pk.
General Motors ontbreekt op de Sema show evenmin en laat twee bijzondere versies zien, een speciale Corvette met 350 pk en een supersnelle Pontiac GTO met niet minder dan 575 pk.
De Sema show is weliswaar geen tentoonstelling van enkel tuners, maar ze vormen wel een belangrijk onderdeel en ook de autofabrikanten komen met in huis of bij derden getunede versies van hun modellen. GM vormt daarop geen uitzondering.
De Chevroletdivisie is present met een Competition Yellow 2005 Corvette, waarvan de V8-motor met een gewijzigde cilinderkop 425 pk lever, 25 meer dan standaard. Uiteraard heeft Chevy ook het onderstel aangepast en zijn de schakelwegen van de zesbak verkort.
Uiterlijk is de C6 verfraaid met een nieuwe grille, een vette achterspoiler en andere uitlaateindstukken. In de cockpit staat nieuw meubilair en zijn er meer aluminium details.
De Sema show is weliswaar geen tentoonstelling van enkel tuners, maar ze vormen wel een belangrijk onderdeel en ook de autofabrikanten komen met in huis of bij derden getunede versies van hun modellen. GM vormt daarop geen uitzondering.
De Chevroletdivisie is present met een Competition Yellow 2005 Corvette, waarvan de V8-motor met een gewijzigde cilinderkop 425 pk lever, 25 meer dan standaard. Uiteraard heeft Chevy ook het onderstel aangepast en zijn de schakelwegen van de zesbak verkort.
Uiterlijk is de C6 verfraaid met een nieuwe grille, een vette achterspoiler en andere uitlaateindstukken. In de cockpit staat nieuw meubilair en zijn er meer aluminium details.
Pontiac GTO
Pontiac heeft zich uitgeleefd op de GTO, die door Holden in Australië wordt gebouwd. Die moderne versie van de legendarische muscle car uit de jaren '60 moet het doen met een 350 pk sterke V8, maar de concept car die nu in Las Vegas staat, de GTO Ram Air 6, heeft een 6,4-litermotor met 575 pk en een verlaagd onderstel.
Alleen al door zijn oranje kleur moet hij herinneren aan de Judge-versie uit vervlogen tijden, maar ook de gewijzigde motorkap met de zogenaamde hood scoops moet daaraan een steentje bijdragen.
De auto staat op 20-inch wielen met banden in de maat 295/30/20 vóór en 335/30/20 achter
Pontiac heeft zich uitgeleefd op de GTO, die door Holden in Australië wordt gebouwd. Die moderne versie van de legendarische muscle car uit de jaren '60 moet het doen met een 350 pk sterke V8, maar de concept car die nu in Las Vegas staat, de GTO Ram Air 6, heeft een 6,4-litermotor met 575 pk en een verlaagd onderstel.
Alleen al door zijn oranje kleur moet hij herinneren aan de Judge-versie uit vervlogen tijden, maar ook de gewijzigde motorkap met de zogenaamde hood scoops moet daaraan een steentje bijdragen.
De auto staat op 20-inch wielen met banden in de maat 295/30/20 vóór en 335/30/20 achter
Plaats een reactie