Gesnapt: gefacelifte Opel Insignia

Klaar voor PSA-techniek

Opel Insignia facelift
Opel Insignia faceliftOpel Insignia faceliftOpel Insignia faceliftOpel Insignia faceliftOpel Insignia faceliftOpel Insignia facelift
Opel is aan het testen geslagen met een ingepakte Insignia Sports Tourer en dat kan maar één ding betekenen: er zit een facelift in het vat.

De gefacelifte Insignia is één van de acht nieuwkomers die Opel voor 2020 heeft aangekondigd. Overigens is het vrij bijzonder dat Opel nú al met een bijgewerkte Insignia komt. De Grand Sport, de hatchback, werd immers pas eind 2016 aan de wereld voorgesteld en stationversie Sports Tourer werd pas begin vorig jaar gepresenteerd.

De optische wijzigingen die Opel op de Insignia doorvoert, lijken voor een facelift toch best ingrijpend te worden. Opel lijkt de grille te verkleinen én te voorzien van gaaswerk en ongetwijfeld gaat het ontwerp van de bumper op de schop. Daarnaast heeft Opel nieuw ontworpen koplampunits op de plank liggen, exemplaren met een uitstekend 'hoekje'. Aan de achterzijde wordt niet alleen de bumper, maar ook de verlichting aangepast.

Het is niet onwaarschijnlijk dat Opel de Insignia bij deze bijpuntsessie klaarstoomt voor de komst van PSA-motoren. De auto is alleen beschikbaar met een 1.5 Turbo benzinemotor en met de 1.6 CDTI-, 2.0 CDTI- en een 2.0 Biturbo-dieselmotoren. Stuk voor stuk van General Motors afkomstige motoren. Op benzinevlak maakt de Insignia straks waarschijnlijk kennis met de driecilinder 1.2- en viercilinder 1.6-Puretech benzinemotor en PSA's 1.5- en 2.0 BlueHDi's. Nog even afwachten.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (21)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.