Gereden: Volkswagen Beetle Cabriolet

Volkswagen Beetle Cabrio
De nieuwste reïncarnatie van de Volkswagen Kever wil in Nederland nog niet echt aanslaan. Wellicht dat dat beter lukt met het dak eraf? Wij probeerden de Beetle Cabriolet in Frankrijk.

Smaken verschillen uiteraard, maar qua uiterlijk vinden wij de huidige Kever best geslaagd. De dichte versie oogt een stuk stoerder dan zijn voorganger en de cabriolet blijft dankzij een stoffen vouwdak zowel open als gesloten mooi in balans. Onze "60's edition" heeft exact de blauwe kleur als op de foto's en dat betekent dat het dashboard eveneens lichtblauw is. De klokken zijn nog altijd in de oude VW-stijl, hoewel er ook wel veel herkenning is als je vlak daarvoor een VW Up hebt gereden. Net als de dichte variant is de Beetle Cabrio een opvallend leuke auto om te rijden. Hij staat nog op het onderstel van de vorige Golf, maar wel duidelijk met een veel straffere afstemming. Het sturen gaat licht en direct en de koets reageert meteen. Onderstuur blijft relatief lang uit. Het hogere gewicht wat inherent is aan een cabriolet blijkt hier geen roet in het eten te gooien. In bochten of met remmen berg-af heb je nooit het idee dat de auto te veel doorzet of doorduwt. Iets wat bij opgezaagde auto's nogal eens het geval is vanwege de extra kilo's. Hierdoor is er absoluut sprake van veel rij-plezier, het blijft niet bij geinige looks alleen.

Lees de volledige rij-impressie in AutoWeek nummer 9, die woensdag 27 februari verschijnt.

Lezersreacties (37)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.