Gereden: Renault Kadjar

Klaar voor clash met Qashqai?

Renault Kadjar
Renault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar
Renault probeerde ooit een middelgrote SUV op de markt te zetten met de Koleos. Dat was geen groot succes... Nu moet de Kadjar de eer gaan redden. Inmiddels weten we hoe hij rijdt!

Renault zet met de nieuwe Kadjar in op mensen die van comfortabel autorijden houden. Tijdens onze eerste ritten door Zuid-Spanje voelt de auto vooral goedmoedig aan, met een onderstelbalans die het midden houdt tussen soepel en afstandelijk. Met name de besturing biedt weinig gevoel waardoor de Kadjar niet uitnodigt om het tempo op te voeren, terwijl de vering duidelijk is afgesteld met souplesse in het achterhoofd.

Die zachte vering zorgt er (samen met het hoge zwaartepunt) voor dat de koets vrij veel op zijn onderstel beweegt en de auto relatief deinerig is, terwijl de demping z'n handen vol lijkt te hebben om de bewegingen te minimaliseren. Al snel ga je de Kadjar niet uitdagen, daar is dit de auto niet voor.

Vandaag hebben we gereden met de enige benzinemotor die beschikbaar is op de Kadjar, een 130 pk sterke viercilinder met 1,2 liter inhoud. Die motor kennen we al uit de Mégane en in de zwaardere Kadjar moet hij zo nu en dan flink aan de bak om de gang er in te houden. De turbomotor is echter voldoende soepel en reageert best alert op bewegingen van het gaspedaal.
Wil je alle details weten over de nieuwe Kadjar? Dan verwijzen we je graag door naar de papieren AutoWeek, waarin binnenkort de uitgebreide Eerste Rijtest te lezen is. Bovendien zetten we snel een video online en kun je ons natuurlijk altijd ter plaatse volgen via de diverse sociale media.

Lezersreacties (36)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.