Gereden: Range Rover

Range Rover Sport
Range Rover SportRange Rover SportRange Rover SportRange Rover SportRange Rover Sport
De huidige Range Rover draait alweer zeven jaar mee, een behoorlijke tijd in autoland. De hoogste tijd voor een face-lift, dus.
Voorheen ging 95 procent al voor de duurdere Vogue-uitvoering, dus het zal de mensen die zich extra willen onderscheiden verheugen dat de auto nu ook als 'Autobiography' te krijgen is. Dat betekent onder meer nog fraaier leer en hout, en bovendien kun je die versie naar hartenlust personaliseren.
Belangrijker nog is de introductie van de 5,0-liter V8, die we al kennen uit de XF, XK en binnenkort XJ van zustermerk Jaguar. De atmosferische versie met 385 pk komt niet naar ons land, de 510 pk sterke Supercharged wél. Deze stelt de auto in staat tot een sprint naar 100 km/h in 6,2 seconden.
Het grote pluspunt van de Range Rover is nog steeds dat je heerlijk boven de andere weggebruikers uittorent. Tuurlijk, de auto stuurt niet zo strak als bijvoorbeeld een Porsche Cayenne, maar zo was-ie ook nooit bedoeld.
De volledige rij-impressie met de Range Rover is te lezen in AutoWeek 29, die vanaf woensdag 15 juli in de winkels ligt.