AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Porsche Cayenne
Porsche komt met de tweede generatie Cayenne. Niet alleen het uiterlijk is aangepakt, ook qua motorisering is er nieuws. Wij reden met de vernieuwde Porsche Cayenne.
Porsche komt met de tweede generatie Cayenne. Niet alleen het uiterlijk is aangepakt, ook qua motorisering is er nieuws. Wij reden met de vernieuwde Porsche Cayenne.
Toen Porsche met de plannen voor een SUV kwam, was er veel kritiek. Een suffe terreinauto van Porsche? Dat moest wel een mislukking worden. Maar het tegendeel bleek waar: de Cayenne is een waar verkoopsucces geworden. Er zijn inmiddels 150.000 Cayennes verkocht en dat is nog meer dan Porsche hoopte.
Nu is het dus tijd voor de tweede generatie van de Cayenne. Deze onderscheidt zich van zijn voorganger door verder uit elkaar geplaatste, scherper gevormde koplampen, een grotere grille en luchtinlaten, een nieuwe spoilerlip, nieuwe spiegels, een nieuwe dakspoiler en bredere wielkasten. Hierdoor ziet hij er niet alleen beter uit, de cW-waarde is ook verbeterd.
De nieuwe Porsche Cayenne is een serieuze SUV, met maar liefst 521 pk in de topper, de Turbo S. Maar ook de basis-Cayenne krijgt al een 3,6-liter V6 van 290 pk mee. In 2010 volgt er zelfs nog een hybride Cayenne, voor de mensen die milieuvriendelijker willen rijden.
We merken als we gaan rijden meteen het verschil met het oude model. Je moet erg hard rijden wil de Cayenne gaan hellen. De Cayenne Turbo is helemaal een beest: we halen met deze auto op een afgesloten stuk snelweg zelfs even 265 kilometer per uur.
Nu is het dus tijd voor de tweede generatie van de Cayenne. Deze onderscheidt zich van zijn voorganger door verder uit elkaar geplaatste, scherper gevormde koplampen, een grotere grille en luchtinlaten, een nieuwe spoilerlip, nieuwe spiegels, een nieuwe dakspoiler en bredere wielkasten. Hierdoor ziet hij er niet alleen beter uit, de cW-waarde is ook verbeterd.
De nieuwe Porsche Cayenne is een serieuze SUV, met maar liefst 521 pk in de topper, de Turbo S. Maar ook de basis-Cayenne krijgt al een 3,6-liter V6 van 290 pk mee. In 2010 volgt er zelfs nog een hybride Cayenne, voor de mensen die milieuvriendelijker willen rijden.
We merken als we gaan rijden meteen het verschil met het oude model. Je moet erg hard rijden wil de Cayenne gaan hellen. De Cayenne Turbo is helemaal een beest: we halen met deze auto op een afgesloten stuk snelweg zelfs even 265 kilometer per uur.
De volledige rij-impressie met de Porsche Cayenne staat in AutoWeek 5, die op 31 januari in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche Cayenne 3.0 462pk E-Hybrid |keramisch|panoramadak|Bose|memory|head-up|achterasbesturing|sportuitlaat|360 camera|sport design|sport chrono|18-voudige sportstoelen|luchtvering|elek. trekhaak|
- 2021
- 84.454 km
€ 89.995

Porsche Cayenne 4.8 Turbo 501PK - Adaptive - Pano - Alcantara
- 2012
- 153.231 km
€ 27.995

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid | SPORTCHRONO | PASM LUCHTVERING | ADAPTIVE CRUISE-CONTROL | ELEKTRISCHE TREKHAAK | 18-WEG STOELEN | BOSE AUDIO | PANORAMA/SCHUIF-KANTELDAK | STUUR + STOELVERWARMING |
- 2022
- 43.862 km
€ 76.900
Lees ook
Nieuws
Porsche Cayenne Turbo GT wordt elektrisch: Op naar de 1.000 pk
Nieuws
Elektrische Porsche Cayenne Coupé bijna ongecamoufleerd op pad
Nieuws
De Porsche Cayenne krijgt drie opvolgers, en dit is de derde
Porsche Cayenne Diesel – 2012 – 458.041 km - Klokje rond
Nieuws