Gereden: Porsche Boxster

Porsche Boxster S
Het dagje Boxsteren zit erop, we hadden een knalgele Porsche Boxster S met PDK tot onze beschikking. Hoe bevalt -ie?

De configuratie van Porsches roadster klopt al sinds 1996. Middenmotor, ideale gewichtsverdeling en bij de nieuwste generatie, type 981 hebben ze 'm nog laten afslanken ook. 1.320 kilo, 315 pk, de Boxster S is echt ontzettend snel. De testauto heeft de PDK-transmissie met dubbele koppeling, in combinatie met het Sport Chrono-pakket goed voor een 0-100-sprint van 4,8 seconden!

Hij is ontzettend stijf en op de bochtige wegen ten noorden van St. Tropez gaat het ontzettend hard. Je gaat bijna verlangen naar nog meer vermogen. Deze auto kan met gemak 350 pk en meer aan, maar ja, hij zal altijd die 911 boven zich moeten dulden.

De PDK staat in de Sport Plus-stand op superscherp, de demping op keihard en de 3.4 boxer klinkt zo lekker. Hij ramt 'm in een andere versnelling. Het is dan een behoorlijke extremist, de Sport-stand biedt wat dat betreft de gulden middenweg. Zelfs met de demping op normaal voelt de Boxster tamelijk straf aan. Een serieuze roadster, die nieuwe Boxster.

Lees de volledige eerste rijtest in AutoWeek 12 die vanaf woensdag 21 maart in de winkels ligt. In het AutoWeek Journaal van vrijdagmiddag gaan we ook op de nieuwste Porsche in.

Lezersreacties (48)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.